Škoda pri Wörthersee prišla o strechu

Sobota, 04 jún 2011

Už po tridsiaty raz láka na začiatok júna priaznivcov skratky GTI a tuningu z celej Európy stretnutie v meste Reifnitz na brehu jazera Wörthersee. Značka Škoda tu predvádza dizajnovú štúdiu Fabia RS 2000 špeciálne pripravenú pre tento zraz. Je ňou štvordverový štvormiestny roadster (kabriolet?), ktorý v mladej Boleslavi postavili na báze Fabie Super 2000.

Škoda RS 2000
Štúdia Škoda Fabia RS 2000 sa predstavila na tuningovom zraze v Nemecku

Dizajnovú štúdiu špeciálne vyvinuli pre GTI stretnutie dizajnéri značky Škoda z úspešného súťažného automobilu Fabia Super 2000. Sledovali tým cieľ poskytnúť posádke radosť z dynamickej športovej jazdy. V širokom špeciáli si každý zo štvorice cestujúcich nájde dostatok miesta na sedenie i pri nastupovaní. Nízka línia okien ohraničujúca priestor pre posádku vpredu a na bokoch má nielen skvelý výhľad, ale aj pocit spolupatričnosti s okolitou krajinou.

Šéf automobilky Škoda Winfried Vahland považuje zraz fanúšikov silných motorov a športových úprav GTI pri jazere Wörthersee za Mekku automobilového tuningu. K tohtoročnému zrazu povedal, že "kto túto udalosť už raz zažil, nemôže si ju nechať ujsť. Jubilejný rok 2011 je pre Škodu vítanou príležitosťou, ako predviesť naše športové modely a zdôrazniť, že Škoda má v tejto oblasti čo ponúknuť."

Škoda RS 2000
Neodmysliteľnou "dekoráciou" pri predstavovaní nových modelov sú hostesky

Priaznivcom motoršportu sa na stretnutí na brehoch Wörthersee predstavila aj Fabia Super 2000, ktorá v minuloročnej súťažnej sezóne dominovala svetovému šampionátu série IRC. Prítomný bol aj víťazný automobil rakúskeho jazdca Raimunda Baumschlagera, ktorý s ním získal po desiaty raz titul rakúskeho majstra v rallye a bol fanúšikom v stánku Škoda osobne k dispozícii 2. júna.

Na stánku Škoda sa na ploche s rozlohou 600 m2 okrem štúdie Fabia RS 2000 predstavili aj ďalšie modely – súťažná Fabia Super 2000, športový produkčný model Fabia RS a akčná verzia Fabia Monte Carlo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.