Škoda Scala odhaľuje interiér

Streda, 07 november 2018

Škoda Scala, model ktorý prichádza ako nástupca Rapidu, pred svojou premiérou postupne odhaľuje informácie o novinke. Po exteriéri môžeme teraz nahliadnuť do vnútrajška nového modelu.

Skoda Scala - interiér
Interiér nového modelu Škoda Scala preberá koncepciu štúdie Škoda Vision RS

Premiéru bude mať Škoda Scala, päťdverový hatchback nižšej strednej triedy, 6. decembra tohto roku v izraelskom Tel Avive. Novinka disponuje ako prvé vozidlo značky Škoda najnovšou generáciou infotainmentu s voľne stojacim displejom s uhlopriečkou 9,2 palca umiestneným nad palubnou doskou, v zornom poli vodiča. Ak sa to niekomu vidí málo, môže mať digitálny prístrojový štít s obrazovkou 10,25 palca, ktorý je najväčší v tejto triede automobilov.

Pod displejom je ergonomická opierka pre ruku, aby bolo ovládanie dotykovej obrazovky pohodlné a presnejšie. Mäkčený povrch prístrojového panela a výplne dverí majú novú špecifickú úpravu povrchu, ktorá napodobňuje kryštalickú štruktúru. Ide o prvok interiéru, ktorý bude pre nové modely značky Škoda typický.

Popri nových dekoroch a ušľachtilých materiáloch sa interiér nového modelu vyznačuje veľkorysou priestrannosťou vďaka rázvoru náprav, ktorý je 2649 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách majú pred kolenami 73 mm voľného priestoru, čo je rovnaká hodnota ako má model Octavia. Priestor nad zadnými sedadlami je s 982 milimetrami najlepšou hodnotou medzi porovnateľnými vozidlami. Vo svojom segmente má Scala najväčší batožinový priestor s objemom 467 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1410 litrov.

Vďaka novej generácii mobilných online-služieb Škoda Connect môžu cestujúci vozidlo zamykať a odomykať pomocou mobilného telefónu a aktualizovať softvér infotainmentu, alebo navigačnú mapu bezdrôtovo.

Celý rad asistenčných systémov posúvajú novú Scalu v súhre so systémami pasívnej bezpečnosti na vyššiu úroveň bezpečnosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).