Škoda Superb Combi dostala štýlový outdoor

Utorok, 28 január 2014

Škoda mierne upravila svoju vlajkovú loď Superb Combi a pribalila k jej exteriéru outdoorový balík. Znamená to, že okrem asfaltu si bude môcť užívať aj jazdu po nespevnených cestách, prípadne aj v ľahšom teréne.

1 Škoda Superb Combi
Škoda Superb Combi prichádza aj vo verzii Outdoor – zvládne aj nespevnené cesty

Nápadným znakom outdoorovej verzie Superbu kombi sú výrazné ochranné prvky okolo celého auta. Vpredu aj vzadu sú nové nárazníky s čiernymi plastovými ochrannými prvkami. Robustné plastové diely prekrývajú aj prahy a lemy blatníkov. Výraznými dizajnovými prvkami sú strieborne lakované časti predného a zadného nárazníka na exponovaných miestach. Praktické sú bočné ochranné lišty na oboch pároch dverí, nákladovej na hrane batožinového priestoru a nástupné lišty na prahoch, viditeľné po otvorení dverí.

Paletu motorov modelu Superb Combi s balíkom Outdoor tvoria štyri benzínové a tri naftové agregáty. Ponuka pokrýva spektrum motorov od základného štvorvalca 1,4 TSI s výkonom 125 koní až po špičkovú šesťvalcovú motorizáciu 3,6 FSI s výkonom 260 koní. Balík Outdoor však nemá model Superb GreenLine. Automatické prevodovky sú v ponuke len ako moderné šesť a sedemstupňové prevodovky DSG. Zákazník si navyše môže vybrať medzi variantom s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Základom techniky pohonu všetkých kolies modelu Superb Combi 4x4 je spojka Haldex štvrtej generácie.

2 Škoda Superb Combi
Plastové diely balíka Outdoor najviac vyniknú na Superbe Combi v bielej farbe karosérie

Balík Outdoor je praktickým a atraktívnym príslušenstvom pre modernizovanú vlajkovú loď mladoboleslavskej značky. Modernizovaný Superb prišiel na trh v polovici roka 2013. Upútal inovovaným dizajnom a presvedčil zlepšenými hodnotami spotreby a radom nových technických riešení.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.