Škoda Vision C: koncept kupé sa ukáže v Ženeve

Streda, 05 február 2014

Vrcholom prezentácie automobilky Škoda na autosalóne v Ženeve 2014 bude premiéra konceptu Vision C. Dizajnová štúdia Vision C predstavuje ďalší vývojový stupeň smerovania značky Škoda. Z obrázku, ktorý automobilka uvoľnila, sa dá vyčítať, že dizajn nového kupé s päťdverovou karosériou je expresívny, dynamický i emocionálny.

Škoda Vision C
Dizajnová štúdia Škoda Vision C je pravdepodobne predzvesťou tretieho modelu modelového radu Octavia. Octavia Coupé sa tak postaví vedľa Octavie liftback a Combi.

Štúdia päťdverového kupé Vision C stojí podľa zahraničných prameňov na báze novej Octavie a začína ďalšiu fázu dynamického rozvoja modelového portfólia a dizajnu značky Škoda. Je to ďalší krok v evolúcii dizajnu vozidiel Škoda. Automobilka je v súčasnom období v najväčšej modelovej ofenzíve vo svojej histórii a intenzívne rozširuje nielen svoju modelovú paletu, ale aj dizajn a štýl všekých showroomov vo svete.

Mladoboleslavská automobilka v rámci svojej modelovej ofenzívy predstaví v Ženeve okrem Vision C aj poloterénnu Octaviu Scout a Octaviu CNG, na jeseň v Paríži potom tretiu generáciu Fabie a objaviť by sa tu mala aj ďalšia teraz nešpecifikovaná novinka.

Koncept Vision C predstavený v Ženeve by mal byť predzvesťou premeny tohto konceptu do sériovej Octavie Coupé, ktorá by sa mala začať vyrábať koncom roku 2015.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.