Škoda Vision RS je minulosť, nastupuje Scala

Utorok, 16 október 2018

Zabudnime na Vision RS, koncept automobilky Škoda, ktorý sa pasoval za nástupcu aktuálneho modelu Rapid. Má už nové meno. Automobilka to oznámila včera a rozhodla, že sa bude volať Scala.

1 Skoda Scala
Scala je meno nového hatchbacku nižšej strednej triedy automobilky Škoda

Meno nového modelu vychádza z latinského slova a znamená schody alebo rebrík, niečo po čom sa ide hore. Symbolicky to myslia aj v škodovke, pretože jej modely majú ambíciu byť stále lepšie, krajšie a dokonalejšie. Práve taký má byť nástupca Rapidu, päťdverový hatchback nižšej strednej triedy, ktorý v konečnej sériovej podobe automobilka predstaví ešte v tomto roku.

Novým modelom Scala mieri Škoda skutočne vyššie, takže prísľub zo svojho pomenovania, teda schod, chce aj naplniť. Nový model má byť schodom dopredu či vyššie v triede kompaktných hachbackov, čo má dokomentovať použitá najmodernejšia technika. Múdrejší budeme však až po tom, keď o modeli Scala budeme mať podrobné informácie.

Škoda Scala predstavuje nový emociálny dizajn exteriéru aj interiéru prvýkrát v sériovom vyhotovení. Vzbudil pozornosť vďaka štúdii Vision RS už na autosalóne v Paríži. S novým modelom urobila česká značka veľký krok aj po technickej stránke, keď ponúka inovatívne prvky výbavy, ktoré boli doteraz bežné len v automobiloch vyšších tried. Ešte taká drobnosť: Scala bude prvý európsky model značky Škoda, ktorý na piatych dverách ponesie štylizovaný nápis Škoda.

2 Skoda Scala
Nové: nápis Škoda umiestnený v strede na piatych dverách nového modelu Scala

Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto: "S novým modelom Scala otvoríme ďalšiu kapitolu v triede kompaktných vozidiel značky Škoda. Ide o úplne novovyvinutý automobil, ktorý v tejto triede stanoví nové štandardy v oblasti technológií, bezpečnosti a dizajnu. Sme presvedčení o tom, že Scala má najlepšie šance na to, aby pre značku Škoda novo definovala segment nižšej strednej triedy."

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.