Škoda VisionS: Predzvesť Kodiaqa, veľkého SUV?

Štvrtok, 11 február 2016

Česká Škoda pokračuje najnovšou štúdiou VisionS v štýle predstavovania budúcich sériových modelov. Rovnako však aj v ich pomenovávaní, keď posledný Vision s veľkým S na konci slova vyjadruje, že zo štúdie sa pravdepodobne vykľuje veľké SUV. O ňom sa už dlhší čas špekuluje, takže teraz by to už mohlo byť vonku. VisionS sa naživo predstaví na autosalóne v Ženeve už koncom februára.

1 Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS by mal byť druhým SUV v produkcii českej automobilky Škoda

Ak to bude pravda, a zrejme sa asi nemýlime, po boku menšieho Yetiho sa postaví väčšie SUV, možno s menom Kodiaq. Doteraz ho nikto nevidel, na verejnosť neunikla žiadna fotografia či skica, pretože Boleslav drží všetky informácie o budúcom veľkom SUV v prísnej tajnosti. Až teraz, približne tri týždne pred oficiálnou premiérou v Ženeve, umožnila Škoda zverejniť štúdiu VisionS z troch pohľadov.

Model vystavený v Ženeve bude v pozícii showcaru, teda výstavného nefunkčného modelu. Údajne vznikol na báze predchádzajúcej štúdie Vision C, z ktorej potom vzišiel nový Superb. Dizajn je, samozrejme, úplne nový so zvýšenou karosériou SUV, ktorá hýri zaujímavými detailmi. Napríklad vpredu má štyri štíhle klinovité svetlomety s diódovou technikou, alebo mriežku chladiča so zvislými lamelami. Vzadu zasa oválne koncovky výfuku vsadené do nárazníka.

2 Škoda VisionS
Koncept VisionS má viacero úplne nových dizajnových prvkov, napríklad superštíhle zadné koncové svetlá, alebo oválne koncovky výfuku vsadené do nárazníka

V prípade štúdie VisionS by teda malo ísť o sedemmiestne SUV, pri ktorom sa prikláňame k názoru, že by to mohol byť zamýšľaný Kodiaq. Usudzujeme tak podľa informácií publikovaných Mladou Boleslavou. Pôjde teda o automobil s dĺžkou 4,7 metra, šírkou 1,91 metra a výškou 1,68 metra, a už to vytvára spontánne pôsobivý dojem. V jeho vnútri vsádza Škoda na prvotriednu ponuku priestoru s tromi radmi sedadiel pre šesť cestujúcich.

3 Škoda VisionS
Z profilu koncept veľkého SUV Škoda VisionS tak trochu pripomína stúpajúcou bočnou líniou a malou výškou bočných okien britská Range Rover Evoque.

O pohonných jednotkách zatiaľ Mladá Boleslav nič nehovorí. S veľkou pravdepodobnosťou sa pod kapotou veľkého mladoboleslavského SUV obajaví niečo z techniky Superbu, ale pošuškáva sa aj o tom, že by to mohla byť aj hybridná jednotka plug-in s menším benzínovým motorom a elektromotorom schopná prejsť na čisto elektrický pohon okolo 50 kilometrov. Viac však napovie oficiálne predstavenie konceptu VisionS v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda -Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.