Škoda VisionS: Predzvesť Kodiaqa, veľkého SUV?

Štvrtok, 11 február 2016

Česká Škoda pokračuje najnovšou štúdiou VisionS v štýle predstavovania budúcich sériových modelov. Rovnako však aj v ich pomenovávaní, keď posledný Vision s veľkým S na konci slova vyjadruje, že zo štúdie sa pravdepodobne vykľuje veľké SUV. O ňom sa už dlhší čas špekuluje, takže teraz by to už mohlo byť vonku. VisionS sa naživo predstaví na autosalóne v Ženeve už koncom februára.

1 Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS by mal byť druhým SUV v produkcii českej automobilky Škoda

Ak to bude pravda, a zrejme sa asi nemýlime, po boku menšieho Yetiho sa postaví väčšie SUV, možno s menom Kodiaq. Doteraz ho nikto nevidel, na verejnosť neunikla žiadna fotografia či skica, pretože Boleslav drží všetky informácie o budúcom veľkom SUV v prísnej tajnosti. Až teraz, približne tri týždne pred oficiálnou premiérou v Ženeve, umožnila Škoda zverejniť štúdiu VisionS z troch pohľadov.

Model vystavený v Ženeve bude v pozícii showcaru, teda výstavného nefunkčného modelu. Údajne vznikol na báze predchádzajúcej štúdie Vision C, z ktorej potom vzišiel nový Superb. Dizajn je, samozrejme, úplne nový so zvýšenou karosériou SUV, ktorá hýri zaujímavými detailmi. Napríklad vpredu má štyri štíhle klinovité svetlomety s diódovou technikou, alebo mriežku chladiča so zvislými lamelami. Vzadu zasa oválne koncovky výfuku vsadené do nárazníka.

2 Škoda VisionS
Koncept VisionS má viacero úplne nových dizajnových prvkov, napríklad superštíhle zadné koncové svetlá, alebo oválne koncovky výfuku vsadené do nárazníka

V prípade štúdie VisionS by teda malo ísť o sedemmiestne SUV, pri ktorom sa prikláňame k názoru, že by to mohol byť zamýšľaný Kodiaq. Usudzujeme tak podľa informácií publikovaných Mladou Boleslavou. Pôjde teda o automobil s dĺžkou 4,7 metra, šírkou 1,91 metra a výškou 1,68 metra, a už to vytvára spontánne pôsobivý dojem. V jeho vnútri vsádza Škoda na prvotriednu ponuku priestoru s tromi radmi sedadiel pre šesť cestujúcich.

3 Škoda VisionS
Z profilu koncept veľkého SUV Škoda VisionS tak trochu pripomína stúpajúcou bočnou líniou a malou výškou bočných okien britská Range Rover Evoque.

O pohonných jednotkách zatiaľ Mladá Boleslav nič nehovorí. S veľkou pravdepodobnosťou sa pod kapotou veľkého mladoboleslavského SUV obajaví niečo z techniky Superbu, ale pošuškáva sa aj o tom, že by to mohla byť aj hybridná jednotka plug-in s menším benzínovým motorom a elektromotorom schopná prejsť na čisto elektrický pohon okolo 50 kilometrov. Viac však napovie oficiálne predstavenie konceptu VisionS v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda -Auto
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.