Škoda vystavuje MissionL v Katare

Štvrtok, 26 január 2012

Automobilka Škoda vystavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Katare (od 26. do 29. januára) štúdiu MissionL, po prvý raz mimo Európu. Model blízky budúcemu sériovému modelu ponúka veľkorysý priestor a početné riešenia typické pre značku Škoda.

Škoda MissionL
Po premiére vo Frankfurte sa štúdia MissionL predstavila aj arabskému svetu v Katare

Veľkosťou štúdia MissionL a teda neskorší sériový model zapadne medzi modely Fabia a Octavia a ponúkne veľmi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty a urobí z neho zaujímavú ponuku najmä pre rodiny.

Štúdia MissionL nadchne štruktúrou a precíznosťou, ale aj športovým dojmom. "Túto štúdiu sme vypracovali veľmi čisto, s jednoduchým a pôsobivým rozdelením plôch. Mnoho ľudí túži po jednoduchom, ale precíznom posolstve. A toto prianie dizajn MissionL spĺňa," hovorí hlavný dizajnér značky Škoda Jozef Kabaň.

Na prednej časti vozidla je jasne viditeľný nový dizajn značky. Nové logo značky Škoda sa nachádza na zaoblenom prednom konci kapoty. Mriežka chladiča je lemovaná chrómovaným rámčekom a skladá sa z vertikálne usporiadaných lamiel. Upútajú aj svetlomety usporiadané do tvaru štvorlístka.

Pod hlavnými svetlometmi s dvojitou optikou ohraničujú masku chladiča takmer rovnako veľké hmlové svetlomety. Smerovky a svetlá pre denné svietenie tvoria jemné pásy na spodnej hrane hlavných svetlometov. Kryštalická štruktúra ich krytov pripomína remeselný um českých brusičov skla a vidieť ju na mnohých komponentoch karosérie a interiéru.

Interiér štúdie kryje čierna priehľadná sklenená strecha, ktorá zvýrazňuje usporiadanú eleganciu, jasnú ergonómiu a vysokú funkčnosť. Prístrojová doska, poťahy sedadiel a volantu sú kombináciou bielej a béžovej a dodávajú vozidlu mladistvý dojem.

Škoda MissionL Škoda MissionL Škoda MissionL
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.