Škoda vystavuje MissionL v Katare

Štvrtok, 26 január 2012

Automobilka Škoda vystavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Katare (od 26. do 29. januára) štúdiu MissionL, po prvý raz mimo Európu. Model blízky budúcemu sériovému modelu ponúka veľkorysý priestor a početné riešenia typické pre značku Škoda.

Škoda MissionL
Po premiére vo Frankfurte sa štúdia MissionL predstavila aj arabskému svetu v Katare

Veľkosťou štúdia MissionL a teda neskorší sériový model zapadne medzi modely Fabia a Octavia a ponúkne veľmi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty a urobí z neho zaujímavú ponuku najmä pre rodiny.

Štúdia MissionL nadchne štruktúrou a precíznosťou, ale aj športovým dojmom. "Túto štúdiu sme vypracovali veľmi čisto, s jednoduchým a pôsobivým rozdelením plôch. Mnoho ľudí túži po jednoduchom, ale precíznom posolstve. A toto prianie dizajn MissionL spĺňa," hovorí hlavný dizajnér značky Škoda Jozef Kabaň.

Na prednej časti vozidla je jasne viditeľný nový dizajn značky. Nové logo značky Škoda sa nachádza na zaoblenom prednom konci kapoty. Mriežka chladiča je lemovaná chrómovaným rámčekom a skladá sa z vertikálne usporiadaných lamiel. Upútajú aj svetlomety usporiadané do tvaru štvorlístka.

Pod hlavnými svetlometmi s dvojitou optikou ohraničujú masku chladiča takmer rovnako veľké hmlové svetlomety. Smerovky a svetlá pre denné svietenie tvoria jemné pásy na spodnej hrane hlavných svetlometov. Kryštalická štruktúra ich krytov pripomína remeselný um českých brusičov skla a vidieť ju na mnohých komponentoch karosérie a interiéru.

Interiér štúdie kryje čierna priehľadná sklenená strecha, ktorá zvýrazňuje usporiadanú eleganciu, jasnú ergonómiu a vysokú funkčnosť. Prístrojová doska, poťahy sedadiel a volantu sú kombináciou bielej a béžovej a dodávajú vozidlu mladistvý dojem.

Škoda MissionL Škoda MissionL Škoda MissionL
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.