Škoda Yeti: prezentácia nového modelu na ľade

Štvrtok, 23 január 2014

České kompaktné SUV jazdí po našich cestách od roku 2009. A keďže automobilka ráta s tým, že ďalších pár rokov tu ešte vydrží, pripravila po približne štyroch rokoch výroby jeho modernizáciu. V novej podobe sa v týchto dňoch faceliftový Škoda Yeti dostáva aj k slovenským predajcom.

1 DSC 0007
Škoda Yeti na ľade – takto ju predstavil importér v Bratislave. Yeti má po snežnom mužovi vlohy zvládať, najmä s pohonom 4x4, aj šmykľavé povrchy ciest.

Yeti patrí medzi veľmi úspešné modely českej automobilky. Dokazuje to aj fakt, že do októbra 2013 sa tohto modelu vyrobilo vyše 280 tisíc exemplárov. Vstup do segmentu SUV bol pre Škodu Auto veľmi úspešným krokom. Veľmi vydareným bol najmä rok 2012, počas ktorého sa vyrobilo 87 tisíc modelov Yeti. Na Slovensku sa predalo spolu už takmer štyri tisíc áut tohto modelu, v roku 2013 približne tisíc. V segmente SUV je na Slovensku druhým najpredávanejším. Najpredávanejším Najväčší záujem prejavujú slovenskí zákazníci o verziu s pohonom kolies prednej nápravy, s mechanickou prevodovkou a so základným vznetovým motorom. Záujem je však aj o verzie Yeti s pohonom 4x4.

Zásadnou novinkou modernizovaného Yeti je fakt, že má dve verzie. Prvá pomenovaná len ako Yeti je vhodnejšia a určená najmä do mestskej premávky, druhá, Yeti Outdoor, môže okrem asfaltu aj na nespevnené cesty a do ľahšieho terénu. Takže Yeti má teraz dve dizajnové línie, a teda aj dve užívateľské verzie: Yeti a Yeti Outdoor. Rozpoznať sa dajú už na prvý pohľad podľa odlišných prvkov na karosérii vpredu, na bokoch i vzadu.

Okrem toho, že verzia Yeti je auto na asfalt a do mesta, Yeti Outdoor aj na nespevnené cesty. Yeti, teda mestská verzia, má nárazníky, bočné lišty, prahy a základný strešný nosič vo farbe karosérie. Outdoor má spomínané časti karosérie z čiernych plastov. Okrem toho vonkajšie spätné zrkadlá sú v striebornej farbe, má ťažné zariadenie, kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, iný dizajn poťahu sedadiel, sklá SunSet viac stmavené a pedále z ušľachtilej ocele.

2 DSC 0010
Yeti Outdoor zvláda aj cesty mimo asfaltu. Spoznáme ho ľahko najmä podľa čiernych plastov v spodnej časti karosérie a strieborných krytov vonkajších spätných zrkadiel.

Nový Yeti je facelift, nie je to však len o vzhľade, ale aj nových technológiách, o nových prvkoch výbavy. Prináša nové bixenónové svetlomety, ktoré sú doplnené diódami pre denné svietenie, a to nielen vpredu, ale majú ich aj zadné združené LED svetlomety. Vzadu pribudol optický parkovací asistent (kamera), a tak je Yeti jedným z prvých modelov Škody, ktorý ponúka túto technológiu. Parkovací asistent novej generácie pomáha nielen pri pozdĺžnom, ale aj pri priečnom parkovaní. Verzia s pohonom 4x4 dostala novú Haldex spojku piatej generácie, ktorá je účinnejšia, rýchlejšie, ale aj o približne 1,2 kg ľahšia.

Yeti vo svojom novom vyhotovení prináša aj novú motorizáciu, motor 1,6 s výkonom 77 kW/105 k, ktorý sa bude kombinovať s 5stupňovou mechanickou i 7stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Yeti prináša aj ďalších približne 20 nových riešení –napríklad vyberateľné LED svetlo v batožinovom priestore, odkladacia schránka na reflexnú vestu pod sedadlom vodiča, odpadkový kôš v predných dverách a obojstranné koberce v batožinovom priestore.

Ceny nového Yeti zverejnila Škoda už v polovici decembra. Štartuje s baťovskou cenou, ktorá je 13 999 eur. Vzťahuje sa na model s motorom 1,2 TSI 77 kW/105 k vo výbave Active (Yeti má spolu až šesť stupňov výbav) a s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. K tomuto modelu si možno dokúpiť outdoorový balík za príplatok 177 eur. Za cenu od 16 249 eur už môže mať 7stupňový automat DSG. Yeti s výkonnejším benzínovým motorom 1,4 TSI/125k vo výbave Active a 6stupňovou manuálnou prevodovkou je za cenu od 14 879 eur. S najvýkonnejším benzínovým motorom 1,8 TSI/160k a najnižšou výbavou Active sa ponúka za 17 639 eur a má 6stupňový manuál a pohon výlučne 4x4.

3 DSC 0024
Čo by to bola prezentácia na ľade bez korčulí a krasokorčuliarok!

Turbodieselová ponuka s najnižšou cenou 15 999 eur sa viaže k modelu s motorom 2,0 TDI/110k. Má 5stupňovú prevodovkou s ručným radením a pohon len predných kolies. Druhou alternatívou dvojlitrového turbodiesela je motor 2,0 TDI/140k so 6stupňovým manuálom a pohonom 4x2 – stojí od 18 109 eur. Treťou výkonovou verziou s motorom 2,0 TDI/170k – môže byť so 6stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo automatom DSG s rovnakým počtom prevodov a pohonom výlučne 4x4. S manuálom sa cena odvíja od 23 289 eur, s automatom od 25 339 eur, obe verzie v tretej výbave Ambition. Vrcholná verzia s týmto motorom v najvyššej výbave Laurin&Klement má cenu 30 999 eur.

Ceny najpredávanejšieho Yeti 2,0 TDI/110k s pohonom 4x4 a 6stupňovou manuálnou prevodovkou sú oproti rovnakému modelu predchodcu o 268 eur (výbava Smile) eur až o 1038 eur (Laurin&Klement) eur. Začiatok predaja podporuje Škoda Auto zimným balíkom, ktorý novým majiteľom pridáva zadarmo.

1 DSC 0007 2 DSC 0010 3 DSC 0024 4 DSC 0015 5 DSC 0018 6 DSC 0014
Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.