Škodu S2000 nahradí Škoda R5

Sobota, 07 december 2013

Súťažný špeciál Škoda Fabia Super 2000 dostane svojho nasledovníka. V Mladej Boleslavi začnú v roku 2014 práce na vývoji nového súťažného špeciálu Škoda Fabia R5, ktorá bude mať pod kapotou preplňovanú benzínovú jednašestku. Na scéne sa nové vozidlo objaví v priebehu roka 2015.

Kopecký - Dresler
Posádka Škody Auto Kopecký – Dresler významne preslávila Škodu Fabiu Super 2000

Súčasný súťažný špeciál Fabia S2000 používa benzínový dvojlitrový motor bez turba, novú Škoda R5 bude poháňať preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra.

Motor 1,6 TSI bude mať restriktor nasávania s priemerom 32 mm a plniaci tlak turbodúchadla 0,25 MPa. Nová kategória súťažných špeciálov R5 nahradí triedu S2000 a bude stáť menej.

Podľa šéfa Škoda Motorsport Michala Hrabánka bude nový ralley špeciál kategórie R5 podľa pravidiel FIA vybavený motorom 1,6 turbo, čo bude významná zmena oproti súčasnému atmosférickému "dvojlitru". Kategória R5 je pokračovateľom existujúcej verzie Super 2000 a umožní škodovke nadviazať na úspechy v regionálnych šampionátoch a zákazníckom programe. Vstup do kategórie R5 je tak pre českú značku logickým krokom vpred. Predpokladá sa, že homologizácia prebehne do polovice roku 2015.

Škoda má v budúcom roku v pláne štarty v ázijsko-pacifickom šampionáte (Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom) aj vo vybraných súťažiach európskeho šampionátu (Esapekka Lappi s Janne Fermom). Na európskej scéne ich doplní nemecké duo Sepp Wiegand/Frank Christian z tímu Škoda Auto Deutschland, ktorí budú mať k dispozícii ďalšie továrenské auto.

V roku 2014 bude Škoda pokračovať v súťažnom programe so súčasnou osvedčenou Fabiou Super 2000.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.