Škodu S2000 nahradí Škoda R5

Sobota, 07 december 2013

Súťažný špeciál Škoda Fabia Super 2000 dostane svojho nasledovníka. V Mladej Boleslavi začnú v roku 2014 práce na vývoji nového súťažného špeciálu Škoda Fabia R5, ktorá bude mať pod kapotou preplňovanú benzínovú jednašestku. Na scéne sa nové vozidlo objaví v priebehu roka 2015.

Kopecký - Dresler
Posádka Škody Auto Kopecký – Dresler významne preslávila Škodu Fabiu Super 2000

Súčasný súťažný špeciál Fabia S2000 používa benzínový dvojlitrový motor bez turba, novú Škoda R5 bude poháňať preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra.

Motor 1,6 TSI bude mať restriktor nasávania s priemerom 32 mm a plniaci tlak turbodúchadla 0,25 MPa. Nová kategória súťažných špeciálov R5 nahradí triedu S2000 a bude stáť menej.

Podľa šéfa Škoda Motorsport Michala Hrabánka bude nový ralley špeciál kategórie R5 podľa pravidiel FIA vybavený motorom 1,6 turbo, čo bude významná zmena oproti súčasnému atmosférickému "dvojlitru". Kategória R5 je pokračovateľom existujúcej verzie Super 2000 a umožní škodovke nadviazať na úspechy v regionálnych šampionátoch a zákazníckom programe. Vstup do kategórie R5 je tak pre českú značku logickým krokom vpred. Predpokladá sa, že homologizácia prebehne do polovice roku 2015.

Škoda má v budúcom roku v pláne štarty v ázijsko-pacifickom šampionáte (Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom) aj vo vybraných súťažiach európskeho šampionátu (Esapekka Lappi s Janne Fermom). Na európskej scéne ich doplní nemecké duo Sepp Wiegand/Frank Christian z tímu Škoda Auto Deutschland, ktorí budú mať k dispozícii ďalšie továrenské auto.

V roku 2014 bude Škoda pokračovať v súťažnom programe so súčasnou osvedčenou Fabiou Super 2000.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.