Smart: silnejší a rovnako úsporný

Utorok, 04 august 2009

Dvojmiestny Smart fortwo v dieselovej verzii pre rok 2010 môže viac napínať svaly. Má vyšší výkon o deväť koní a krútiaci moment o 20 newtonmetrov, a to pri nezmenenej spotrebe 3,4 litra nafty na sto kilometrov. Modernizovaný Smart navyše pri množstve produkovaných škodlivín 88 g/km spĺňa emisnú normu Euro 5 a je tak nekorunovaným svetovým emisným kráľom.

Smart

Smart fortwo cdi je nielen malý automobil s objemom motora len 0,8 litra, ale aj veľmi úsporný. Jeho trojvalcový motor má 54 koní a krútiaci moment 130 Nm. Upravená automatizovaná prevodovka má teraz dlhšie vyššie prevody (štvorku o 10 a päťku o 11 %), a tak pri rovnakej rýchlosti má motor nižšie otáčky. Aj vďaka tomu sa priemerná spotreba udržala na predchádzajúcej úrovni 3,4 l/100 km a malý Smart produkuje emisie CO2 len v množstve 88 gramov na kilometer jazdy.

Smart

Všetky modely pre rok 2010, vrátane tuningového Brabusa, spĺňajú prísnu emisnú normu EU 5, vďaka čomu tento dvojmiestny len 2,69 metra dlhý Smart ma pre svoju ekologickosť vo viacerých štátoch (v SR zatiaľ nie) výrazné daňové zvýhodnenie. Smart model 2010 je aj dynamickejší, keď stovku z nuly dosiahne za 16,8 sekundy.

Inovovaný Smart fortwo pre rok 2010 okrem iného skrášľujú prvky lesklej čiernej farby, pohodlie vylepšuje sklopná lakťová opierka a z technických vymožeností je tu handsfree súprava s farebným displejom a rôznymi multimediálnymi funkciami s hlasovým ovládaním.

Autor: J. Goldberger
Foto: Smart
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.