Stelvio, prvé SUV značky Alfa Romeo

Utorok, 13 december 2016

Alfa Romeo bola doteraz jednou z mála prémiových značiek, ktoré nemali zastúpenie v segmente SUV. To platilo do druhej polovici novembra, do začatia autosalónu v americkom Los Angeles, kde talianska automobilka predstavila dlho očakávaný model Stelvio. Teraz už je tu, takže aj Alfa Romeo má svoje SUV.

1 Alfa Romeo Stelvio
Model Stelvio je prvým SUV značky Alfa Romeo. Premiéru mal v novembri v Los Angeles.

Nové SUV Alfa Romeo Stelvio (Stelvio – pomenovanie podľa talianskeho tunela) vzniklo na rovnakej platforme ako Giulia, ktorá prišla po dlhej pauze čakania na nástupcu Alfy 159. Giulia síce tým nástupcom v pravom zmysle slova nie je, zato však dokonale zaplátala dieru v strednej strede značky a navyše ju obšila prekrásnym farebným stehovaným. Práve na báze modelu Giulia je postavené nové SUV Stelvio. Ak je Giulia skvost značky Alfy Romeo, potom Stelvio je podľa mnohých ešte krajší a oba tieto modely prinavracajú značke zabudnutý lesk.

Ak to máme zjednodušiť, potom Stelvio je zvýšená a skrášlená Giulia. Má nielen úžasný dizajn, ale je to auto pre ozajstných automobilových nadšencov a vyznávačov rýchlosti. Tak Giulia ako aj Stelvio stoja na rovnakej platforme s klasickým pohonom – s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom kolies zadnej nápravy.

Špičková verzia Quadrifoglio Verde má pod kapotou benzínový vidlicový šesťvalec s objemom 2,9 litra s dvoma turbami, s výkonom 510 koní (375 kW) a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Bude sa dodávať s pohonom jednej (zadnej) nápravy, ale aj všetkých štyroch kolies. Zrýchliť z nuly na 100 km/h dokáže za 3,9 sekundy a vie ísť rýchlosťou až 280 km/h. Štandardnou prevodovkou bude osemstupňový automat s rýchlosťou radenia prevodových stupňov za 100 milisekúnd.

Ďalšími motormi budú zrejme tie, ktoré sú aj pod kapotou modelu Giulia. Myslíme tým benzínový štvorvalcový agregát s objemom 2,0 litra a výkonom 200 koní (147 kW), prípadne ďalší s výkonom 280 koní (206 kW) z modelu Giulia Veloce. Z naftových agregátov motor s objemom 2,2 litra a výkonom 180 koní (132 kW). Prevodovky automobilka ešte nešpecifikovala.

1 Alfa Romeo Stelvio 2 Alfa Romeo Stelvio 3 Alfa Romeo Stelvio 4 Alfa Romeo Stelvio 5 Alfa Romeo Stelvio 6 Alfa Romeo Stelvio
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.