Stelvio, prvé SUV značky Alfa Romeo

Utorok, 13 december 2016

Alfa Romeo bola doteraz jednou z mála prémiových značiek, ktoré nemali zastúpenie v segmente SUV. To platilo do druhej polovici novembra, do začatia autosalónu v americkom Los Angeles, kde talianska automobilka predstavila dlho očakávaný model Stelvio. Teraz už je tu, takže aj Alfa Romeo má svoje SUV.

1 Alfa Romeo Stelvio
Model Stelvio je prvým SUV značky Alfa Romeo. Premiéru mal v novembri v Los Angeles.

Nové SUV Alfa Romeo Stelvio (Stelvio – pomenovanie podľa talianskeho tunela) vzniklo na rovnakej platforme ako Giulia, ktorá prišla po dlhej pauze čakania na nástupcu Alfy 159. Giulia síce tým nástupcom v pravom zmysle slova nie je, zato však dokonale zaplátala dieru v strednej strede značky a navyše ju obšila prekrásnym farebným stehovaným. Práve na báze modelu Giulia je postavené nové SUV Stelvio. Ak je Giulia skvost značky Alfy Romeo, potom Stelvio je podľa mnohých ešte krajší a oba tieto modely prinavracajú značke zabudnutý lesk.

Ak to máme zjednodušiť, potom Stelvio je zvýšená a skrášlená Giulia. Má nielen úžasný dizajn, ale je to auto pre ozajstných automobilových nadšencov a vyznávačov rýchlosti. Tak Giulia ako aj Stelvio stoja na rovnakej platforme s klasickým pohonom – s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom kolies zadnej nápravy.

Špičková verzia Quadrifoglio Verde má pod kapotou benzínový vidlicový šesťvalec s objemom 2,9 litra s dvoma turbami, s výkonom 510 koní (375 kW) a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Bude sa dodávať s pohonom jednej (zadnej) nápravy, ale aj všetkých štyroch kolies. Zrýchliť z nuly na 100 km/h dokáže za 3,9 sekundy a vie ísť rýchlosťou až 280 km/h. Štandardnou prevodovkou bude osemstupňový automat s rýchlosťou radenia prevodových stupňov za 100 milisekúnd.

Ďalšími motormi budú zrejme tie, ktoré sú aj pod kapotou modelu Giulia. Myslíme tým benzínový štvorvalcový agregát s objemom 2,0 litra a výkonom 200 koní (147 kW), prípadne ďalší s výkonom 280 koní (206 kW) z modelu Giulia Veloce. Z naftových agregátov motor s objemom 2,2 litra a výkonom 180 koní (132 kW). Prevodovky automobilka ešte nešpecifikovala.

1 Alfa Romeo Stelvio 2 Alfa Romeo Stelvio 3 Alfa Romeo Stelvio 4 Alfa Romeo Stelvio 5 Alfa Romeo Stelvio 6 Alfa Romeo Stelvio
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.