Štúdia: Volvo S60 Concept

Streda, 03 december 2008

Volvo predstaví svoju štúdiu S60 Concept na Autoshow v Detroite začiatkom januára budúceho roku. Má byť predobrazom toho, ako bude vyzerať budúce sériové Volvo S60 úplne novej generácie. V predaji by sa Volvo S60 malo objaviť začiatkom roka 2010.

Volvo S60 Concept Volvo S60 Concept

Cieľom Volva bolo vytvoriť vzrušujúci a dynamický dizajn, pričom si Volvo naďalej chce zachovať čelné postavenie v oblasti bezpečnosti. Štúdia má ukázať budúcnosť, naznačiť, že nová generácia limuzíny S60 by sa mala zaujať pevné miesto medzi prémiovými modelmi strednej triedy. Sedan S60 by mal tiež doviesť švédsku automobilku k väčšej prosperite.

Prvý obrázok ukazuje siluetu karosérie. Pripomína kupé, ktoré už pôvodnému modelu S60 dodávalo takýto charakteristický vzhľad. Tento profil bude teraz ešte výraznejšie akcentovaný. Dizajn štúdie poskytuje výraz dynamických jazdných vlastností a budúca limuzína S60 by podľa šéfa Volva Stephena Odella mala mať také športové jazdné vlastnosti ako nijaké iné Volvo v minulosti.

Dozadu zvažujúca sa strecha tvaru kupé je spojená s úplne novou kontúrou bokov karosérie, jemnou dvojitou vlnou, ktorá sa tiahne od predných svetlometov až ku koncovým svetlám na zadnej časti karosérie. Inšpirácia vychádza z tvarov útesov na švédskom morskom pobreží.

Medzi prvkami interiéru dominuje stredová konzola vyrobená z ručne opracovaného krištáľového skla Orrefors. Má tvar elegantnej priehľadnej vlny a prechádzajúca od prístrojovej dosky až po operadlo zadného sedadla. Podľa šéfa dizajnu Steve Mattina sa vývojári snažili popustiť uzdu predstavivosti diváka a charakteristická super tenká stredová konzola bola na to perfektným objektom. Použitie krištáľového skla je podľa neho vzrušujúcim experimentom. Určité prvky interiéru z obdobného materiálu by sa v budúcnosti vraj mohli aplikovať aj na sériových modeloch.

Šéf dizajnu Volva Steve Mattin vidí novú štúdiu takto: "Štúdia posúva DNA nášho dizajnu na novú úroveň. Hovoríme o "dramatickom novom prístupe", čím máme na mysli umocnenie vizuálnej intenzity našich vozidiel. Exteriér štúdie jasne indikuje, čo môžu zákazníci očakávať od budúcej generácie modelu S60. V interiéri sme boli ešte odvážnejší – tu sme sa sústredili na vytvorenie vízie budúcnosti z výrazne dlhšej časovej perspektívy."

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.