Suzuki G70: spotreba ako hybrid

Štvrtok, 15 marec 2012

Koncept kompaktu G70 s benzínovým motorom, avšak iba so spotrebou hybridu, predstavila v európskej premiére japonská automobilka Suzuki na autosalóne v Ženeve. Bolo by zaujímavé, ak by sa nový úsporný kompaktný automobil G70 dostal v blízkej budúcnosti do výroby.

Suzuki G70
Štúdia Suzuki G70 predstavená v Ženeve by sa, možno s triezvejšími tvarmi, mohla dostať do sériovej výroby a nahradiť starší "presluhujúci" model Alto

Štvormiestny kompakt Suzuki G70 dlhý len 3,55 a široký 1,63 metra a rázvorom náprav necelých 2,43 metra s ultraľahkou a pevnou karosériou váži len 730 kg, čo je až o 100 kg menej ako má najľahšie Suzuki Alto. Má prepracovanú aerodynamiku a oproti iným modelom vo svojom segmente až o 10 percent nižší súčiniteľ odporu vzduchu. Benzínový motor s objemom 0,8 litra s turbodúchadlom, priamym vstrekovaním a bezstupňovou prevodovkou CVT, funkciou štart stop a rekuperáciou brzdnej energie umožňuje vozidlu zníženie emisií CO2 na hranicu 70 g/km.

Oblé tvary, priehľadné materiály a relatívne svetlé farby, napríklad zelená karoséria v kontraste s bielou strechou, umocňujú pri Suzuki G70 dojem kvality a ekologickosti. Futuristická kabína vozidla má premenlivý dotykový displej s informáciami pre navigáciu, audio systém a klimatizáciu.

Suzuki G70 Suzuki G70 Suzuki G70
Autor: janGold
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."
1-Homola-Rím
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola si odnáša z pretekov FIA Motorsport Games 2019 Rome, ktoré nazývali aj malými majstrovstvami sveta či olympijskými hrami v motoršporte, bronzovú medailu. V sobotu v prvých pretekoch skončil druhý a v nedeľu piaty, čo mu v konečnom hodnotení vynieslo miesto na stupni víťazov. V druhých pretekoch potreboval auto bezpečne doviezť do cieľa a skončiť do piateho miesta, aby obsadil celkové tretie miesto. Svoju úlohu splnil a cieľovú pásku preťal na 5. mieste. Diváci tak na historicky prvom výnimočnom podujatí FIA Motorsport Games 2019 Rome videli pódium zložené z ruského, belgického a slovenského pretekára Mateja Homolu.