Suzuki G70: spotreba ako hybrid

Štvrtok, 15 marec 2012

Koncept kompaktu G70 s benzínovým motorom, avšak iba so spotrebou hybridu, predstavila v európskej premiére japonská automobilka Suzuki na autosalóne v Ženeve. Bolo by zaujímavé, ak by sa nový úsporný kompaktný automobil G70 dostal v blízkej budúcnosti do výroby.

Suzuki G70
Štúdia Suzuki G70 predstavená v Ženeve by sa, možno s triezvejšími tvarmi, mohla dostať do sériovej výroby a nahradiť starší "presluhujúci" model Alto

Štvormiestny kompakt Suzuki G70 dlhý len 3,55 a široký 1,63 metra a rázvorom náprav necelých 2,43 metra s ultraľahkou a pevnou karosériou váži len 730 kg, čo je až o 100 kg menej ako má najľahšie Suzuki Alto. Má prepracovanú aerodynamiku a oproti iným modelom vo svojom segmente až o 10 percent nižší súčiniteľ odporu vzduchu. Benzínový motor s objemom 0,8 litra s turbodúchadlom, priamym vstrekovaním a bezstupňovou prevodovkou CVT, funkciou štart stop a rekuperáciou brzdnej energie umožňuje vozidlu zníženie emisií CO2 na hranicu 70 g/km.

Oblé tvary, priehľadné materiály a relatívne svetlé farby, napríklad zelená karoséria v kontraste s bielou strechou, umocňujú pri Suzuki G70 dojem kvality a ekologickosti. Futuristická kabína vozidla má premenlivý dotykový displej s informáciami pre navigáciu, audio systém a klimatizáciu.

Suzuki G70 Suzuki G70 Suzuki G70
Autor: janGold
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.