Suzuki Jimny: unikátny tereňáčik znovu na scéne

Štvrtok, 08 august 2019

Nový Jimny japonskej automobilky Suzuki si zachováva všetko to, čo ho robilo pravým malým terénnym autom schopným zdolávať aj ťažšie terény. Má rebrinový rám, tuhé nápravy, vyššiu svetlú výšku a výborné nájazdové uhly. Navyše do terénu je vyzbrojený aj prídavnou redukčnou prevodovkou, čo dnes pri väčšine pseudotereniakov chýba.

Suzuki-Jimny
Suzuki Jimny štvrtej generácie, úžasný malý japonský off-road už na Slovensku

Takže dobrý starý Jimny žije a ide ďalej. Úplné nový štvormiestny trojdverový Jimny je už v týchto dňoch aj na Slovensku. Nadchne svojou tradične hranatou a vyššie posadenou karosériou. S dĺžkou len 3645 milimetrov patrí k prckom medzi terénnymi autami, ale šírkou 1645 a výškou 1720 mm je už rešpektovaným off-roadom. Pre malý rázvor náprav 2250 mm a vyššiu svetlú výšku 210 mm a veľký prejazdový uhol ho chválime pre jeho schopnosti aj v náročnom teréne.

Novinka ťaží z polstoročia vývoja predošlých troch generácií off-roadovej japonskej legendy – prvého terénneho kompaktu Jimny. Pri jazde v teréne využíva osvedčený rebrinový rám, pevné zavesenie náprav či pohon všetkých štyroch kolies a redukčnú prevodovku. Zároveň disponuje viacerými bezpečnostnými a asistenčnými systémami najnovšej generácie aké majú bežne modely vyšších tried.

Milý na pohľad, hospodárna prevádzka, elegantné tvary, kompaktná karoséria, všestranná využiteľnosť a dobrá servisná základňa predurčujú nové Jimny pre širokú škálu užívateľov. Je vhodný pre individuálnych motoristov, chatárov, poľovníkov, rybárov, športovcov, turistov až po využitie v energetike, stavebníctve i službách, pričom užívateľov spoľahlivo prevezie i cez nástrahy bežných komunikácií či náročný terén.

Dostupnosť novinky zlepšuje základná cena pre Slovensko, ktorá sa pohybuje od 16 490 eur pre vyhotovenie GL do 19 790 eur (GLX).

(Suz-gold)
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.