Suzuki Kizashi: vstup medzi elitu

Streda, 22 december 2010

Suzuki, výsostný špecialista na malé autá, si teraz novým modelom strednej triedy razí cestu medzi elitu. A tak zbystrite pozornosť, pretože práve prichádza Kizashi.

Suzuki Kizashi zboku
Suzuki Kizashi, nový model strednej triedy, dokonalá zmena v programe i imidži značky

Sofistikovaná japonská limuzína Kizashi kombinuje vo svojom dizajne európsky a japonský štýl, pričom vzhľadu karosérie nemožno uprieť športový nádych. Profilu dominuje klasické trojpriestorové poňatie s hladkými bokmi a nízkym bočným presklením. Klesajúci predok a krátky zadný previs s výrazne tvarovaným vekom batožinového priestoru sú charakteristikou tohto japonského sedana. Upútajú aj vkusné koncové svetlá, netypické koncovky výfuku a tvarovanie veka batožinového priestoru. Vzhľad Kizashi pôsobí vyváženým a dôstojným dojmom.

Športový vzhľad exteriéru zvýrazňujú 18palcové zliatinové kolesá a nižšia svetlá výška. Dobrá aerodynamika, nižšie ťažisko, lepšia priľnavosť k vozovke a ostrejšie riadenie charakterizujú túto športovú limuzínu Kizashi, ktorá sa od začiatku decembra začala dodávať aj na Slovensko.

Suzuki Kizashi zozadu
Vzadu upútajú koncové svetlá, koncovky výfuku a výrazné veko batožinového priestoru

Kizashi je nová vlajková loď značky Suzuki. Pri rozmeroch 4,65 x 1,82 x 1,47 m ju poháňa jediný zážihový motor 2,4 litra VVT s viacbodovým vstrekovaním, výkonom 178 koní a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm. Už v sériovom vybavení bez príplatkov má viaceré prvky, ktoré sú bežné len v prémiovej triede. Napríklad xenónové svetlomety s automatickým nastavovaním a ostrekovačmi, strešné okno, zámok radiacej páky, trojramenný športový volant, kožené sedadlá, bezkľúčový vstup i štartovanie a diaľkovo ovládané otváranie batožinového priestoru.

Vianočný nadštandardne vybavený Kizashi Sport je v ponuke vo dvoch verziách. So 6stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo bezstupňovou automatickou s najnovším inteligentným pohonom 4x4. Kizashi zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,8s / 8,8s (manuál / automat) sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 215/205 km/h pri priemernej spotrebe 7,9/8,3 litra na 100 km. Verzia s pohonom 2WD/6MT má cenu 26 500 € a s pohonom 4WD/CVT je za 29 500 €.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.