Suzuki Kizashi: vstup medzi elitu

Streda, 22 december 2010

Suzuki, výsostný špecialista na malé autá, si teraz novým modelom strednej triedy razí cestu medzi elitu. A tak zbystrite pozornosť, pretože práve prichádza Kizashi.

Suzuki Kizashi zboku
Suzuki Kizashi, nový model strednej triedy, dokonalá zmena v programe i imidži značky

Sofistikovaná japonská limuzína Kizashi kombinuje vo svojom dizajne európsky a japonský štýl, pričom vzhľadu karosérie nemožno uprieť športový nádych. Profilu dominuje klasické trojpriestorové poňatie s hladkými bokmi a nízkym bočným presklením. Klesajúci predok a krátky zadný previs s výrazne tvarovaným vekom batožinového priestoru sú charakteristikou tohto japonského sedana. Upútajú aj vkusné koncové svetlá, netypické koncovky výfuku a tvarovanie veka batožinového priestoru. Vzhľad Kizashi pôsobí vyváženým a dôstojným dojmom.

Športový vzhľad exteriéru zvýrazňujú 18palcové zliatinové kolesá a nižšia svetlá výška. Dobrá aerodynamika, nižšie ťažisko, lepšia priľnavosť k vozovke a ostrejšie riadenie charakterizujú túto športovú limuzínu Kizashi, ktorá sa od začiatku decembra začala dodávať aj na Slovensko.

Suzuki Kizashi zozadu
Vzadu upútajú koncové svetlá, koncovky výfuku a výrazné veko batožinového priestoru

Kizashi je nová vlajková loď značky Suzuki. Pri rozmeroch 4,65 x 1,82 x 1,47 m ju poháňa jediný zážihový motor 2,4 litra VVT s viacbodovým vstrekovaním, výkonom 178 koní a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm. Už v sériovom vybavení bez príplatkov má viaceré prvky, ktoré sú bežné len v prémiovej triede. Napríklad xenónové svetlomety s automatickým nastavovaním a ostrekovačmi, strešné okno, zámok radiacej páky, trojramenný športový volant, kožené sedadlá, bezkľúčový vstup i štartovanie a diaľkovo ovládané otváranie batožinového priestoru.

Vianočný nadštandardne vybavený Kizashi Sport je v ponuke vo dvoch verziách. So 6stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo bezstupňovou automatickou s najnovším inteligentným pohonom 4x4. Kizashi zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,8s / 8,8s (manuál / automat) sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 215/205 km/h pri priemernej spotrebe 7,9/8,3 litra na 100 km. Verzia s pohonom 2WD/6MT má cenu 26 500 € a s pohonom 4WD/CVT je za 29 500 €.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."