Suzuki modernizuje Swift

Streda, 16 jún 2010

Súčasná generácia Suzuki Swift predstavená pred šiestimi rokmi na parížskom autosalóne bola kľúčovým obratom k zásadnej modernizácii modelových radov japonskej automobilky. Nový Swift "zabral" u zákazníkov a stal sa najpredávanejším modelom značky. Nový zásadne modernizovaný Swift, ktorý prichádza a nahradí doterajší model, si ponecháva základné rysy predchodcu, pričom hlavné prvky exteriéru úspešne rozvíja.

Suzuki Swift
Po šiestich rokoch Suzuki zásadne modernizuje svoj najpredávanejší model Swift

Na prvých fotografiách je vidieť, že vysoké boky karosérie zostávajú. Nemenia sa ani krátke previsy, najmä zadný. Zmeny sa dotkli napríklad predných svetlometov, ktoré z užších a vertikálne orientovaných prešli pri novom modeli na mohutnejšie, oblejšie a viac do bokov pretiahnuté.

Nový Swift má novú štíhlejšiu masku chladiča a nový je aj predný nárazník. Zmenené vyzerajú byť aj zadné svetlá, zrejme v duchu úprav predných, z publikovaných fotografií sa však ich tvar nedá vyčítať. Nezmenené zostali čierne stĺpiky čelného skla i pre Swift typická spodná línia bočných okien.

Nový Swift má športovejší vzhľad aj vďaka väčším a širším nízkoprofilovým pneumatikám a precíznejším aerodynamickým tvarom. Vylepšená, tuhšia a zároveň ľahšia je karoséria, ktorá obsahuje viac plechov z ušľachtilej ocele. Spevnená karoséria, vpredu viac zaoblená, bude pri kolízii tak pre cestujúcich, ako aj pre chodcov bezpečnejšia.

Popri malých zmenách dizajnu zaznamenal nový Swift aj niektoré zmeny základných rozmerov. Narástol najmä do dĺžky. Celková dĺžka je teraz 3850 m (nárast + 90 mm); šírka 1695 mm (+ 5 mm) a výška 1510mm (+ 10 mm). Pri rázvore 2430mm (+ 50 mm) poskytne cestujúcim viac priestoru a aj pohodlia, najmä na zadných sedadlách. Vozidlo má aj menší polomer otáčania a tým aj vyššiu obratnosť.

Motory najnovšieho Swiftu majú nižší objem, sú však výkonnejšie, úspornejšie a ekologickejšie. Nový benzínový agregát s variabilným nasávaním a časovaním ventilov má 94 koní pri 6000 otáčkach, krútiaci moment 118 Nm pri 4800 otáčkach a spotrebuje v priemere 5 l/100 km. Turbodiesel s objemom 1,3 (75 /4000 otáčkach a 190 Nm pri 1750 otáčkach) so vstrekovaním common-rail spĺňa emisnú normu Euro 5 a spotrebuje v priemere 4,2 l/100 km.

Swift sa bude aj naďalej vyrábať v maďarskom Ostrihome, kde v týchto dňoch zišiel z výrobného pásu už prvý sériový model. Predávať na Slovensku, rovnako ako v celej Európe, sa bude od jesene 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Komentáre
swift je auto zo 70.-tich rokov a tak to aj zostane je to katastrofa ale čo by ste chceli keď madari vyrábajú podla japonských plánov obaja sú hata-titla... Len tolko bez urážky
Pridal peter v stredu 04 augusta 2010 o 18:25
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.