Suzuki Splash: praktický a do mesta

Utorok, 03 júl 2007

V roku 2000 Suzuki predstavil a v lete začal predávať zaujímavý mikrovan Wagon R+. U niekoho vzbudil rozpačité dojmy, iní si ho zamilovali. Vysoká krabicovitá karoséria ponúkala na svoje vonkajšie rozmery neuveriteľne priestranný interiér. A práve na tradíciu začatú Wagonom R+ (aj sesterským modelom Opel Agila) nadväzuje novinka Suzuki Splash, malý mestský automobil, ktorý vyvinulo dizajnérske centrum japonskej automobilky a General Motors.

Suzuki Splash Suzuki Splash

Model zameraný na európskeho zákazníka ponúkne automobil s moderným dizajnom a veľmi praktickou kabínou. Aj Splash, podobne ako Wagon R+, bude mať svojho nemeckého dvojníka, ktorý sa vzhľadovo bude len málo kozmeticky odlišovať, po mechanickej stránke budú však oba modely prakticky zhodné. Tentoraz si zákazník bude mať možnosť vybrať niektorú z troch ponúkaných pohonných jednotiek. Dva benzínové motory, trojvalec 1,0 l (65 k) a štvorvalec 1,2 l (86 k) doplní turbodiesel 1,3 l s výkonom 75 k.

Suzuki Splash Suzuki Splash

Všetky motory budú veľmi úsporné, benzínové s kombinovanou spotrebou 5,3 a 5,7 l/100 km, naftový spotrebuje menej ako päť litrov. Slabší benzínový motor a turbodiesel budú spolupracovať s päťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, silnejší benzínový so štvorstupňovým automatom.

Interiér sľubuje praktický a variabilný priestor. Delené zadné sedadlá v pomere 60:40 po sklopení zväčšia základný batožinový priestor 225 litrov na takmer štvornásobok, na 1050 litrov.

Suzuki Splash Suzuki Splash

Suzuki Splash má spĺňať novú predstavu malého auta. Bude priestranný, kompaktný, dynamický, dobre ovládateľný s moderným dizajnom. Tiež kvalitný, výkonný, úsporný i ekologický. Ale aj bezpečný, k čomu mu má slúžiť až šesť airbagov a ESP.

Svetovú premiéru bude mať Splash v septembri tohto roku na autosalóne vo Frankfurte. Nové modely Suzuki Splash a jeho dvojča so znakom Opel by sa mali dostať na európsky trh začiatkom budúceho roka.

Komentáre
tak a máme na trhu dalšie malé auto za veľké peniaze. videl som cenník a nič moc za to už doveziem z vonka riadnu káru ale ak to nevadí predajcom tak potom nič. čágo belo
Pridal janko hraško v sobotu 08 marca 2008 o 16:03
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.