Suzuki Splash teraz ešte úspornejší

Sobota, 10 september 2011

Suzuki Splash je príťažlivé mini MPV nielen svojím dizajnom a priestranným interiérom, ale aj prevádzkovými a užívateľskými vlastnosťami. Vďaka technológii Dual VVT dosahuje teraz aj jeho menší trojvalec vyšší výkon a nižšiu spotrebu a emisie.

Suzuki Splash
Mini MPV Suzuki Splash s menším inovovaným litrovým trojvalcom je s variabilným časovaním ventilov Dual VVT výkonnejší a úspornejší ako jeho predchodca

Model Splash ponúka dve motorizácie: litrový trojvalec a 1,2litrový štvorvalec. Väčší motor s duálnym variabilným časovaním ventilov Dual VVT sa pod kapotu modelu Splash dostal už koncom minulého roka. Zvýšil sa tým jeho výkon o 8 koní z 86 na 94 koní a krútiaci moment o 4 Nm.

Teraz variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov Dual VVT dostáva aj menší kompaktný vysokootáčkový litrový trojvalec, ktorý ponúka nižšiu spotrebu 4,8 l/100km (predtým 5,1 l/100km) i menej emisií CO2 109 g/km (predtým 119 g/km). Výkon motora je vyšší, namiesto 65 koní má inovovaný motor 68 koní.

Najpredávanejšou je verzia 1,2 GS AAC s atraktívnou výbavou. Obsahuje klimatizáciu, rádio s CD/MP3, vyhrievané predné sedadlá a vonkajšie spätné zrkadlá, kompletný bezpečnostný balík s ESP, ABS s brzdovým asistentom, šiestimi airbagmi a úchyty detských sedačiek Isofix na zadných sedadlách.

Modely Spash s motormi 1,0 a 1,2 litra s Dual VVT sú v predaji od septembra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.