Suzuki Splash teraz ešte úspornejší

Sobota, 10 september 2011

Suzuki Splash je príťažlivé mini MPV nielen svojím dizajnom a priestranným interiérom, ale aj prevádzkovými a užívateľskými vlastnosťami. Vďaka technológii Dual VVT dosahuje teraz aj jeho menší trojvalec vyšší výkon a nižšiu spotrebu a emisie.

Suzuki Splash
Mini MPV Suzuki Splash s menším inovovaným litrovým trojvalcom je s variabilným časovaním ventilov Dual VVT výkonnejší a úspornejší ako jeho predchodca

Model Splash ponúka dve motorizácie: litrový trojvalec a 1,2litrový štvorvalec. Väčší motor s duálnym variabilným časovaním ventilov Dual VVT sa pod kapotu modelu Splash dostal už koncom minulého roka. Zvýšil sa tým jeho výkon o 8 koní z 86 na 94 koní a krútiaci moment o 4 Nm.

Teraz variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov Dual VVT dostáva aj menší kompaktný vysokootáčkový litrový trojvalec, ktorý ponúka nižšiu spotrebu 4,8 l/100km (predtým 5,1 l/100km) i menej emisií CO2 109 g/km (predtým 119 g/km). Výkon motora je vyšší, namiesto 65 koní má inovovaný motor 68 koní.

Najpredávanejšou je verzia 1,2 GS AAC s atraktívnou výbavou. Obsahuje klimatizáciu, rádio s CD/MP3, vyhrievané predné sedadlá a vonkajšie spätné zrkadlá, kompletný bezpečnostný balík s ESP, ABS s brzdovým asistentom, šiestimi airbagmi a úchyty detských sedačiek Isofix na zadných sedadlách.

Modely Spash s motormi 1,0 a 1,2 litra s Dual VVT sú v predaji od septembra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.