Suzuki Swift S-Concept. Športový dravec?

Štvrtok, 10 február 2011

Športová verzia modernizovaného Swiftu by sa mala dostať do predaja na jeseň tohto roku. Jeho predobrazom môže byť koncept, ktorý japonská automobilka Suzuki predstaví ako Swift S-Concept už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve.

Suzuki Swift S-Concept
Bude zo Suzuki Swift S-Concept prvý malý športový dravec japonskej automobilky?

Ako bude vyzerať nový športovo ladený Swiff, to sa dozvieme až v Ženeve. Zatiaľ sa musíme uspokojiť s jedinou skicou, ktorú japonská automobilka dala médiám k dispozícii. Ak si odmyslíme efektné geometrické kružnice, ktoré obopínajú koncept Suzuki, vidíme na obrázku dosť zreteľne tvar masky chladiča, dozadu pretiahnuté hlavné svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly zabudované do elegantného hlbokého spojlera, štíhle vonkajšie spätné zrkadlá, rozšírené blatníky pre široké športové kolesá a vzadu elegantné krídlo zadného spojlera.

Keďže žiadne ďalšie informácie automobilka nepustila do sveta, ďalšie referencie budú k dispozícii až na autosalóne v Ženeve. Isté však je, že Swift S-Concept je odvodený z nového modelu Swift, ktorý sa začal predávať na jeseň minulého roku. Predchodca nového Swiftu mal pod kapotou štvorvalec 1,6 VVT s výkonom 125 koní. Že by nový sériový športový Swift dostal novú generáciu tohto motora, ale s vyšším výkonom?

Automobilka by mohla siahnuť aj po svojom dvojlitri, ktorý vyvinie až 143 koní, prípadne by to mohol byť aj 2,4 VVT s výkonom až 178 koní. Tým posledným by sa malý Swift vyrovnal alebo priblížil výkonom, aké majú Škoda Fabia RS, VW Polo GTI, alebo Seat Ibiza Cupra. Do úvahy v rámci spolupráce Suzuki s koncernom Volkswagen by mohol prichádzať aj motor 1,4 TSI, ktorý prenáša na kolesá až 180 koní.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.