Suzuki Swift S-Concept. Športový dravec?

Štvrtok, 10 február 2011

Športová verzia modernizovaného Swiftu by sa mala dostať do predaja na jeseň tohto roku. Jeho predobrazom môže byť koncept, ktorý japonská automobilka Suzuki predstaví ako Swift S-Concept už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve.

Suzuki Swift S-Concept
Bude zo Suzuki Swift S-Concept prvý malý športový dravec japonskej automobilky?

Ako bude vyzerať nový športovo ladený Swiff, to sa dozvieme až v Ženeve. Zatiaľ sa musíme uspokojiť s jedinou skicou, ktorú japonská automobilka dala médiám k dispozícii. Ak si odmyslíme efektné geometrické kružnice, ktoré obopínajú koncept Suzuki, vidíme na obrázku dosť zreteľne tvar masky chladiča, dozadu pretiahnuté hlavné svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly zabudované do elegantného hlbokého spojlera, štíhle vonkajšie spätné zrkadlá, rozšírené blatníky pre široké športové kolesá a vzadu elegantné krídlo zadného spojlera.

Keďže žiadne ďalšie informácie automobilka nepustila do sveta, ďalšie referencie budú k dispozícii až na autosalóne v Ženeve. Isté však je, že Swift S-Concept je odvodený z nového modelu Swift, ktorý sa začal predávať na jeseň minulého roku. Predchodca nového Swiftu mal pod kapotou štvorvalec 1,6 VVT s výkonom 125 koní. Že by nový sériový športový Swift dostal novú generáciu tohto motora, ale s vyšším výkonom?

Automobilka by mohla siahnuť aj po svojom dvojlitri, ktorý vyvinie až 143 koní, prípadne by to mohol byť aj 2,4 VVT s výkonom až 178 koní. Tým posledným by sa malý Swift vyrovnal alebo priblížil výkonom, aké majú Škoda Fabia RS, VW Polo GTI, alebo Seat Ibiza Cupra. Do úvahy v rámci spolupráce Suzuki s koncernom Volkswagen by mohol prichádzať aj motor 1,4 TSI, ktorý prenáša na kolesá až 180 koní.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."