Suzuki Swift S-Concept. Športový dravec?

Štvrtok, 10 február 2011

Športová verzia modernizovaného Swiftu by sa mala dostať do predaja na jeseň tohto roku. Jeho predobrazom môže byť koncept, ktorý japonská automobilka Suzuki predstaví ako Swift S-Concept už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve.

Suzuki Swift S-Concept
Bude zo Suzuki Swift S-Concept prvý malý športový dravec japonskej automobilky?

Ako bude vyzerať nový športovo ladený Swiff, to sa dozvieme až v Ženeve. Zatiaľ sa musíme uspokojiť s jedinou skicou, ktorú japonská automobilka dala médiám k dispozícii. Ak si odmyslíme efektné geometrické kružnice, ktoré obopínajú koncept Suzuki, vidíme na obrázku dosť zreteľne tvar masky chladiča, dozadu pretiahnuté hlavné svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly zabudované do elegantného hlbokého spojlera, štíhle vonkajšie spätné zrkadlá, rozšírené blatníky pre široké športové kolesá a vzadu elegantné krídlo zadného spojlera.

Keďže žiadne ďalšie informácie automobilka nepustila do sveta, ďalšie referencie budú k dispozícii až na autosalóne v Ženeve. Isté však je, že Swift S-Concept je odvodený z nového modelu Swift, ktorý sa začal predávať na jeseň minulého roku. Predchodca nového Swiftu mal pod kapotou štvorvalec 1,6 VVT s výkonom 125 koní. Že by nový sériový športový Swift dostal novú generáciu tohto motora, ale s vyšším výkonom?

Automobilka by mohla siahnuť aj po svojom dvojlitri, ktorý vyvinie až 143 koní, prípadne by to mohol byť aj 2,4 VVT s výkonom až 178 koní. Tým posledným by sa malý Swift vyrovnal alebo priblížil výkonom, aké majú Škoda Fabia RS, VW Polo GTI, alebo Seat Ibiza Cupra. Do úvahy v rámci spolupráce Suzuki s koncernom Volkswagen by mohol prichádzať aj motor 1,4 TSI, ktorý prenáša na kolesá až 180 koní.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.