Suzuki Vitara: Omladená a s turbomotormi

Streda, 01 august 2018

Japonský crossover Suzuki Vitara prichádza v omladenej a modernizovanej podobe po necelých štyroch rokoch od uvedenia novej v poradí štvrtej generácie.

Suzuki Vitara 2019
Suzuki Vitara 2019 po modernizácii vo farbe, ktorá jej mimoriadne pristane

Štvrtá generácia Suzuki Vitara mala premiéru pred necelými štyrmi rokmi na autosalóne v Paríži. Nadišiel teda čas nahodiť novší kabát a obnoviť aj techniku. Zmeny na exteriéri nie sú radikálne, skôr povinné v duchu doby.

Exteriér po omladzovacej kúre má upravenú masku chladiča, nový tvar nárazníkov, nový dizajn diskov kolies a zadné LED svetlá. Tiež nové metalické laky – zlatožltý SolarYellow Pearl a sivomodrý IceGrayishBlue. Obe sú dostupné aj v dvojfarebnom vyhotovení – prvý variant s bielou alebo čiernou strechou, druhý modrý len s čiernou.

Interiér zhodnotia kvalitnejšie mäkké plasty použité na prístrojovej doske ako aj farebný displej palubného počítača s uhlopriečkou 4,2 palca. Inovácie zahrňujú aj nový dizajn a materiál poťahu sedadiel.

Nová Vitara dostane nové motory. Doterajšie benzínové 1,6 s atmosférickým plnením nahradia dva turbomotory BoosterJet s priamym vstrekovaním: motor s objemom 1,0 litra s filtrom pevných častíc (82 kW/112 k; 170 Nm) alebo výkonnejší 1,4 litra (103 kW/140 k; 220 Nm). O naftových motoroch sa Suzuki pri modernizovanej Vitare nezmieňuje.

Doterajšiu rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, ktorou súčasná Vitara disponuje, rozšíria noví jazdní asistenti Dual Sensor Brake Support pre elimináciu kolízií s prekážkou pred vozidlom, systém indikácie únavy vodiča, varovanie a udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a rozpoznávanie dopraných značiek, ďalej Blind Spot Monitor pre sledovanie mŕtveho uhla a Rear Cross Traffic Alert pre kontrolu situácie za vozidlom.

Vynovená Vitara príde do siete predajcov už na jeseň tohto roku. Či sa nová Vitara ešte pred uvedením do predaja predstaví na septembrovom autosalóne v Paríža, o tom Suzuki nehovorí.

Autor: janGold
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover