Suzuki Vitara S: Vyšší výkon, nižšia spotreba

Streda, 04 november 2015

Suzuki Vitara sa ledva zahrial na našom trhu a už ho nasleduje nová verzia, ktorá poteší vyznávačov väčšej dynamiky a vyššieho výkonu. Model s dodatkom S za menom dostal po prvý raz benzínový preplňovaný štvorvalec 1,4 litra Boosterjet s výkonom 140 koní a predstavuje vrcholný variant malého SUV od Suzuki.

1 Suzuki Vitara S
Suzuki Vitara S dostala preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 litra s výkonom 140 koní

Nová Vitara S zaujme na prvý pohľad novou výraznejšou päťlamelovou maskou chladiča a do červena ladenými diódovými svetlometmi. Červené detaily ozvláštňujú aj interiér novej Vitary S. Športový charakter vozidla podčiarkujú zliatinové 17palcové kolesá v čiernom vyhotovení a strieborné vonkajšie spätné zrkadlá.

To podstatné je však schované pod kapotou najvýkonnejšej Vitary - motor 1,4 Boosterjet, ktorému vyšší výkon pridáva turbodúchadlo v súčinnosti s priamym vstrekovaním paliva. Práve vďaka nemú sa relatívne malý motor môže pýšiť výkonom až 140 koní (103 kW) a krútiacim momentom 220 Nm, navyše si Vitara S v tejto kombinácii vypýta len nízku spotrebu.

Okrem toho má Vitara S športovejšie správanie a lepšiu dynamiku. K doterajším dvom pohonným jednotkám s rovnakým výkonom 120 koní (88 kW) a objemom 1,6 litra, z ktorých jedna spaľuje benzín a druhá naftu, pribudol menší motor s vyšším výkonom, lepšou dynamikou a nižšou spotrebou.

2 Suzuki Vitara S
Nová Vitara vo verzii S je v predaji od novembra, jej cena sa začína na 18 tisícoch eur

Vrcholný variant Vitara S okrem pohonu predných kolies prichádza aj s inovatívnym pohonom 4WD Allgrip, ktorý poháňa všetky štyri kolesá. V interiéri nájdeme rozsiahlu výbavu odvodenú od vyhotovenia Elegance, napríklad i-rozhranie so 7-palcovým dotykovým monitorom a možnosťou prepojenia so smartfónom. Ponúka tiež automatickú klimatizáciu, bezkľúčový vstup a zamykanie, navigáciu, adaptívny tempomat, radarový prednárazový systém a vysokú mieru bezpečnosti, okrem iného so siedmimi airbagmi vrátane kolenného a systémy ABS i ESP.

Od uvedenia na trh v apríli tohto roku sa už predalo tisíc nových vozidiel Suzuki Vitara. Nový päťmiestny rodinný, ale aj úžitkový i voľnočasový model je jedným z bestselerov trhu vo svojom segmente aj na Slovensku. Príchod nového modelu Suzuki Vitara S, ktorý sa už na Slovensku predáva, ešte zvýši dopyt po tomto modeli.

Suzuki Vitara S má už slovenskú cenu. Variant s pohonom kolies prednej nápravy má základnú cenu 18 000 eur.

1 Suzuki Vitara S 2 Suzuki Vitara S 3 Suzuki Vitara S 4 Suzuki Vitara S
Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.