Talisman, vlajková loď Renaultu

Sobota, 18 júl 2015

Renault vstupuje do strednej triedy s úplne novým modelom Talisman a jeho meno pochádza z dávnejšieho konceptu. Nový model mal veľkolepé uvedenie v Paríži ešte v pondelok 6. júla a prenášali ho v priamom prenose do sveta prostredníctvom internetu.

Renault Talisman
Renault Talisman, nová vlajková loď francúzskej automobilky, sa oficiálne predstaví vo svetovej premiére na autosalóne vo Frankfurte na jeseň tohto roku. V garáži ho záujemcovia môžu mať ešte koncom tohto roka, kedy sa Talisman dostane do predaja.

Pri predstavovaní Talismana Renault nič nehovorí o tom, aký model či modely Talisman nahrádza. Napriek tomu asi každému bolo jasné, že bude pokračovateľom modelov Laguna či Latitude. Francúzska automobilka však o žiadnej náhrade vo svojich materiáloch nič nehovorí. Proste je tu nový model, má meno Talisman a Renault mu predurčuje úspech.

Aj keď sa Laguna či Latitude v súvislosti s nástupom nového Talismana nikde nespomína, bude tým novým modelom v portfóliu francúzskej automobilky, ktorý zaplní po nich vzniknutú medzeru, aj keď druhý menovaný model sa ďalej vyrába v južnej Kórei a Rusku. Talisman je klasickým trojpriestorovým štvordverovým automobilom typu sedan.

Nový veľký Renault je dlhý 4,85 metra, na šírku meria 1,87 metra, vysoký je 1,46 metra a jeho rázvor náprav má uctyhodných 2,81 metra. Kufor má objem primeraný veľkosti auta: 608 litrov. Talisman má elegantné tvary, na celom povrchu karosérie nové línie a pôsobí svalnato. Zadným bočným dverám pribudlo tretie okienko. Maska chladiča je chrómová a predné svetlá sú v tvare písmena C, ktoré za príplatok môžu byť celé LED. Na novom modeli zaujme aj veľmi nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,27.

Pre model Talisman nachystal Renault zatiaľ tri turbodúchadlami preplňované motory, všetky s objemom 1,6 litra radu Energy s priamym vstrekovaním. Jediným zážihovým by mal byť štvorvalec TCe 200 (1618 cm³, 147 kW/200k, 320 Nm) a dopĺňať ho budú dva turbodiesle – 1,6 dCi 130 s objemom 1598 cm³ (96 kW/130k, 320 Nm) a dCi 160 (118 kW/160k, 360 Nm). Neskôr túto trojicu motorov doplnia ešte dva, jeden benzínový TCe 150 (110 kW/150k) a na naftu dCi 110 (81 kW/110k).

O prenos výkonu na kolesá sa budú starať šesťstupňové mechanické prevodovky s ručným radením, ktoré budú používať všetky verzie, alebo šesťstupňový dvojspojkový automat EDC určený pre turbodieslové motory. Najvýkonnejšie benzínové motory TCe 150 a TCe 200 dostanú výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku EDC.

Hmotnosť nového Talismana by mala byť v rozmedzí 1420 až 1460 kg, čím Renault ušetril na váhe oproti iným svojim približne rovnako veľkým modelom (SUV, MPV) viac ako 200 kg, čo sa prejaví v dynamike a aktivite nového modelu.

Talisman bude mať aj riadenie všetkých kolies 4Control kombinované s aktívnym zavesením. Vodič si bude môcť vybrať z jazdných režimov Comfort, Sport, Eco, Neutral a Perso. Podľa použitého režimu sa bude meniť charakteristika tlmičov a zvuk motoru, charakteristika riadenia a ďalšie charakteristiky, ale aj osvetlenie prístrojov a interiéru.

Ručnú parkovaciu brzdu nahrádza nová elektronická. Kolesá z ľahkej zliatiny budú mať priemer od 16 do 19 palcov a na výber ich bude päť druhov.

Samozrejmosťou tejto limuzíny sú elektronický asistenti ako adaptívny tempomat, systémy núdzového brzdenia a varovania pred opustením jazdného pruhu, čítanie dopravných značiek, stráženie slepého uhla, kamera na cúvanie, head-up displej, dokonca aj systém samočinného parkovania.

Dôraz sa pri Talismane kládol na priestranný a kvalitný interiér, ale predovšetkým na vysoký komfort. V ňom dominujú mäkké materiály a luxusné prvky výbavy, ako audiosystém Bose s 11 reproduktormi a dvomi subwoofermi, sedempalcový displej a iné. Nechýba bluetooth, navigácia či hlasové povely. Eleganciu interiéru dotvárajú rozmerné, veľkorysé a pohodlné sedadlá z kvalitných materiálov, napríklad aj z čiernej kože Nappa, nastaviteľné vo všetkých smeroch.

Nový Talisman bude mať oficiálnu premiéru na autosalóne IAA vo Frankfurte v polovici septembra. K predajcom a následne aj zákazníkom sa dostane ešte pred koncom tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.