Talisman, vlajková loď Renaultu

Sobota, 18 júl 2015

Renault vstupuje do strednej triedy s úplne novým modelom Talisman a jeho meno pochádza z dávnejšieho konceptu. Nový model mal veľkolepé uvedenie v Paríži ešte v pondelok 6. júla a prenášali ho v priamom prenose do sveta prostredníctvom internetu.

Renault Talisman
Renault Talisman, nová vlajková loď francúzskej automobilky, sa oficiálne predstaví vo svetovej premiére na autosalóne vo Frankfurte na jeseň tohto roku. V garáži ho záujemcovia môžu mať ešte koncom tohto roka, kedy sa Talisman dostane do predaja.

Pri predstavovaní Talismana Renault nič nehovorí o tom, aký model či modely Talisman nahrádza. Napriek tomu asi každému bolo jasné, že bude pokračovateľom modelov Laguna či Latitude. Francúzska automobilka však o žiadnej náhrade vo svojich materiáloch nič nehovorí. Proste je tu nový model, má meno Talisman a Renault mu predurčuje úspech.

Aj keď sa Laguna či Latitude v súvislosti s nástupom nového Talismana nikde nespomína, bude tým novým modelom v portfóliu francúzskej automobilky, ktorý zaplní po nich vzniknutú medzeru, aj keď druhý menovaný model sa ďalej vyrába v južnej Kórei a Rusku. Talisman je klasickým trojpriestorovým štvordverovým automobilom typu sedan.

Nový veľký Renault je dlhý 4,85 metra, na šírku meria 1,87 metra, vysoký je 1,46 metra a jeho rázvor náprav má uctyhodných 2,81 metra. Kufor má objem primeraný veľkosti auta: 608 litrov. Talisman má elegantné tvary, na celom povrchu karosérie nové línie a pôsobí svalnato. Zadným bočným dverám pribudlo tretie okienko. Maska chladiča je chrómová a predné svetlá sú v tvare písmena C, ktoré za príplatok môžu byť celé LED. Na novom modeli zaujme aj veľmi nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,27.

Pre model Talisman nachystal Renault zatiaľ tri turbodúchadlami preplňované motory, všetky s objemom 1,6 litra radu Energy s priamym vstrekovaním. Jediným zážihovým by mal byť štvorvalec TCe 200 (1618 cm³, 147 kW/200k, 320 Nm) a dopĺňať ho budú dva turbodiesle – 1,6 dCi 130 s objemom 1598 cm³ (96 kW/130k, 320 Nm) a dCi 160 (118 kW/160k, 360 Nm). Neskôr túto trojicu motorov doplnia ešte dva, jeden benzínový TCe 150 (110 kW/150k) a na naftu dCi 110 (81 kW/110k).

O prenos výkonu na kolesá sa budú starať šesťstupňové mechanické prevodovky s ručným radením, ktoré budú používať všetky verzie, alebo šesťstupňový dvojspojkový automat EDC určený pre turbodieslové motory. Najvýkonnejšie benzínové motory TCe 150 a TCe 200 dostanú výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku EDC.

Hmotnosť nového Talismana by mala byť v rozmedzí 1420 až 1460 kg, čím Renault ušetril na váhe oproti iným svojim približne rovnako veľkým modelom (SUV, MPV) viac ako 200 kg, čo sa prejaví v dynamike a aktivite nového modelu.

Talisman bude mať aj riadenie všetkých kolies 4Control kombinované s aktívnym zavesením. Vodič si bude môcť vybrať z jazdných režimov Comfort, Sport, Eco, Neutral a Perso. Podľa použitého režimu sa bude meniť charakteristika tlmičov a zvuk motoru, charakteristika riadenia a ďalšie charakteristiky, ale aj osvetlenie prístrojov a interiéru.

Ručnú parkovaciu brzdu nahrádza nová elektronická. Kolesá z ľahkej zliatiny budú mať priemer od 16 do 19 palcov a na výber ich bude päť druhov.

Samozrejmosťou tejto limuzíny sú elektronický asistenti ako adaptívny tempomat, systémy núdzového brzdenia a varovania pred opustením jazdného pruhu, čítanie dopravných značiek, stráženie slepého uhla, kamera na cúvanie, head-up displej, dokonca aj systém samočinného parkovania.

Dôraz sa pri Talismane kládol na priestranný a kvalitný interiér, ale predovšetkým na vysoký komfort. V ňom dominujú mäkké materiály a luxusné prvky výbavy, ako audiosystém Bose s 11 reproduktormi a dvomi subwoofermi, sedempalcový displej a iné. Nechýba bluetooth, navigácia či hlasové povely. Eleganciu interiéru dotvárajú rozmerné, veľkorysé a pohodlné sedadlá z kvalitných materiálov, napríklad aj z čiernej kože Nappa, nastaviteľné vo všetkých smeroch.

Nový Talisman bude mať oficiálnu premiéru na autosalóne IAA vo Frankfurte v polovici septembra. K predajcom a následne aj zákazníkom sa dostane ešte pred koncom tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.