Talisman: Vlajková loď Renaultu už na Slovensku

Štvrtok, 26 november 2015

Vidí sa, že francúzska automobilka Renault našla v novinke Talisman to, čo už viac rokov hľadala – model, ktorý ju ako svoju vlajkovú loď bude s hrdosťou prezentovať. Najnovší model Renaultu je po všetkých stránkach nový, nič čo tu pred ním bolo, nenahrádza. Má nový exteriér, interiér a vyššiu kvalitu materiálov i spracovania. Z pohľadu predchádzajúcich vlajkových lodí je nový francúzsky elegán zaručene najväčší fešák. Navyše – veľmi dobre sa bude vynímať aj medzi vrcholnými konkurenčnými modelmi súčasnej produkcie iných značiek.

1 Renault Talisman
Renault Talisman, vlajková loď francúzskej automobilky, práve zavítala na Slovensko

V nie tak dávnej minulosti učaroval model R16, neskôr R25, potom Safrane. Po nich prišli prakticky súčasne Vel Satis a Latitude. Ambíciu stať sa vlajkovou loďou mala Laguna prvej generácie na prelome tisícročí, neskôr jej dve ďalšie generácie. Dokonale to však žiadnemu z týchto modelov nevyšlo a uvedomovali si to aj v automobilke. Teraz s modelom Talisman to vyzerá, že Renault udrel na správnu strunu a po rokoch hľadania má v novom Talismane skutočnú vlajkovú loď. (Pod pomenovaním talisman si skôr predstavujeme niečo malé a útulné, čo ľahko strčíme aj vrecka, pričom Renault Talisman je predsa kusisko veľkého auta.)

Uvedenie na slovenský trh naplánovalo slovenské zastúpenie Ranaultu na stredu 25. novembra. Predstavilo Talisman, zatiaľ na Slovensku jediný exemplár, a to hneď vo vrcholovej výbave Initiale Paris. Je to skutočne elegantný kus. Má vo svojej výbave pravdepodobne všetko, čo si náročný vlastník luxusnej limuzíny môže priať. Avšak skôr, ako sa Talisman v tejto najvyššej výbave začne u nás predávať, záujemcovia o francúzsku novinku si môžu objednať Talisman vo vyhotovení Premiere Edition.

2 Renault Talisman
Komfortne riešená palubná doska nového Talismana s použitím kvalitných materiálov

Premiere Edition nie je ani jednou zo štyroch štandardných výbav, v ktorých sa nový model bude ponúkať. Bude to špeciálne zostavená výbava pre prvú, nazvime ju uvádzaciu edíciu. Niečo medzi druhým a tretím stupňom výbavy, teda Zen a Intens (základnou je Life a najvyššou Initiale Paris). Cena tejto prvej várky nebude korešpondovať s cenami zo štandardného cenníka a bude nižšia.

Za benzínovú (Energy TCe 150 EDC) i naftovú verziu (Energy dCi 130) zaplatí kupujúci 24 990 eur. Tieto ceny i výbava Premiere Edition sú uvádzacie a platia len na začiatku predaja, ktorý štartuje 1. decembra tohto roku. Renault tvrdí, že aj pri vyššom záujme dokáže uspokojiť všetkých záujemcov.

Ak je Renault značkou, ktorej automobily sa vám páčia a túžite po luxusnej francúzskej limuzíne, pričom doterajšie modely sa vám nevideli dostatočne vhodné, možno veľký a elegantný sedan uspokojí vaše predstavy a požiadavky na veľké a luxusné auto. Jeho dizajn je moderný, auto dobre vyzerá už na prvý pohľad, má priestranný a kvalitný interiér, bohatú a komfortnú výbavu. Disponuje aj veľkým batožinovým priestorom s objemom 608 litrov.

3 Renault Talisman
Prah dverí Renaultu Talisman je vybavený najvyšším stupňom výbavy Initiale Paris

Eleganciu Talismana dvíha aj výber desiatich farieb karosérie, z ktorých až deväť je metalických, ďalej šesť druhov diskov kolies od 16 po 19 palcové. Všetky farebné verzie chráni doživotný ochranný náter, ktorý zabezpečí vynikajúcu odolnosť a vysoký lesk.

Nový Talisman je veľké auto. Má skutočne veľkorysé rozmery – na dĺžku meria 4,85 metra, široký je 1,87 metra a vysoký 1,46 metra. Rázvor náprav dlhý 2,81 metra napovedá o dostatku priestoru pre cestujúcich a ich batožinu. Vďaka tomu ponúka Talisman najvyššiu úroveň priestoru v kabíne a odkladacích boxoch. Veľký rozchod kolies 1,61 metra, rovnaký vpredu i vzadu, zaisťuje novinke solídnu stabilitu.

4 Renault Talisman
Komfortné sedadlá Talisman sú navrhnuté podľa štýlu sedadiel leteckej biznis triedy

V interiéri pútajú pozornosť predné sedadlá, jednak svojimi rozmermi, ale najmä v predstavovanej výbave Initiale Paris kvalitnou kožou Nappa, spracovaním, francúzskou mäkkosťou a tvarovaním. Sú široké a navrhnuté podľa štýlu sedadiel v leteckej biznis triede a v danom segmente ponúkajú najvyššiu úroveň pohodlia. Sú elektricky nastaviteľné až v desiatich smeroch, vyhrievané a vetrané. Z podobného materiálu ako sedadlá sú aj výplne dverí a palubná doska.

Za pozornosť stojí funkcia inteligentného sedadla vodiča Easy Entry. Vďaka nej sa sedadlo vodiča po otvorení jeho dverí posunie dozadu o 50 milimetrov kvôli ľahšiemu nastupovaniu. Po zavretí dverí sa sedadlo vráti do pôvodne nastavenej pozície.

Milo je riešený bezkľúčový vstup, systém, ktorý pri otváraní privíta vodiča a posádku nasledovne: vo chvíli, keď sa priblížia k autu, rozsvietia sa predné denné a zadné koncové svetlá a osvetlí sa priestor kabíny, spätné zrkadlá sa odklopia z parkovacej pozície, zapne sa osvetlenie rámu dverí a zablikajú smerové svetlá. Po otvorení dverí sa zapne prístrojový panel, na displeji sa objaví vizuálna animácia, zaznie uvítací tón, zapne sa podsvietenie tlačidiel na stredovej konzole a ovládači systému Multi-Sense.

5 Renault Talisman
Renault Talisman vo výbave Initiale Paris používa najsilnejší motor Energy TCe 200 EDC

Multimediálnym systémom základnej verzie Talismanu je rádio so 4,2-palcovým displejom, ktoré ponúka bezchybný zvuk v CD kvalite. Signál prenáša informácie aj v textovom formáte, napríklad názov hranej skladby, počasie alebo aktuálne dopravné informácie a spravodajstvo.

Sieťovým riadiacim centrom vyšších výbav Talismanu je sieťový tablet Renault R-Link 2. Ovláda technológiu Multi-Sense a technológiu jazdných asistentov. Vykonáva aj štandardné funkcie akými sú navigácia, audio, klimatizácia a iné. Prácu s dotykovým displejom uľahčujú tlačidlové skratky, multifunkčný otočný ovládač na stredovej konzole a dodatočné tlačidlá na volante.

6 Renault Talisman
Disky kolies veľkosti 16 až 19 palcov sú pripravené podľa zvoleného motora a výbavy. Talisman vo výbave Initiale Paris je vybavený týmito 19" s pätnásťlúčovým dizajnom.

Talisman používa jedinečný podvozok so stabilizačným systémom, ktorý vychádza z podvozku 4Control s riadením štyroch kolies, pričom tuhosť jeho pruženia sa dá elektronicky nastavovať. To všetko sa riadi pomocou systému Multi-Sense, ktorý upravuje všetky technológie použité v Talismane tak, aby zodpovedali potrebám a želaniam vodiča. Či chce jazdiť športovo, pokojne alebo úsporne. Nastavenie sa dá zmeniť jediným kliknutím.

Novinka Talisman je dostupná s výberom piatich pohonných jednotiek, ktoré sú výkonné i hospodárne. V ponuke budú benzínové agregáty Energy TCe 150 a Energy TCe 200 a dieselové Energy dCi 110, Energy dCi 130 a Energy dCi 160.

Prví záujemcovia si budú môcť objednať nový Renault Talisman v uvádzacej výbave Premiere Edition, ako sme to už spomenuli, od 1. decembra tohto roku. Ďalšie objednávanie podľa cenníka importéra sa začne 15. januára 2016.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.