Tokio 2009: Mitsubishi predstaví dve novinky

Piatok, 02 október 2009

Tokio je síce pre nás viac ako na hony vzdialené, ale novinky predstavené na tokijskom autosalóne nám môžu byť blízke. Najmä ak ide o výnimočné modely, ktoré majú šancu presadiť sa aj v Európe. Dve svetové premiéry Mitsubishi, ktoré japonská značka v Tokiu predstaví, sú zatiaľ len v podobe konceptov, ale s reálnym výhľadom na sériový model. Hovoríme o koncepte Mitsubishi PX-MiEV, ktorý poháňa nový hybridný systém Mitsubishi Plug-in napájateľný z rozvodnej siete, a koncepte i-MiEV CARGO, ktorý je odvodený z elektromobilu i-MiEV. Obe novinky uvidia návštevníci autosalónu od 24. októbra do 4. novembra 2009, kedy sa autosalón v Tokiu koná.

Mitsubishi PX-MiEV
Koncept PX-MiEV je hybridný crossover napájaný z rozvodnej elektrickej siete

Koncept Mitsubishi PX-MiEV (PX: Hybridný crossover, i-MiEV: Mitsubishi innovative Electric Vehicle, v preklade – inovatívne elektrické vozidlo Mitsubishi) poháňa nový hybridný systém Mitsubishi Plug-in napájateľný z rozvodnej elektrickej siete, čím sa výrazne zvyšuje využiteľnosť vozidla v režime EV, čo výrazne posúva úsporu paliva za hranicu 50 km/liter. Koncept Mitsubishi PX-MiEV je stelesnením novej generáciu konceptov, ktoré dosahujú rovnováhu medzi ekologickým dopadom a jazdným výkonom. Koncept využíva diferenciálové motory a úplne nový systém Mitsubishi S-AWC (Super All Wheel Control – Integrovaný systém riadenia pohonu všetkých kolies), vybavený systémom E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control – Elektricky ovládaný zadný aktívny diferenciál), ktorý prenáša krútiaci moment na pravé a ľavé zadné koleso. Ďalšie funkčnosti zahŕňajú interiér cocochi (cocochi je slovná hračka, ktorá vznikla z japonského výrazu útulný) spoločnosti Mitsubishi, ktorý cestujúcim ponúka pohodlné prostredie kabíny, ako aj celý rad najmodernejších bezpečnostných technológií.

Mitsubishi i-MiEV
Koncept i-MiEV CARGO ponúka veľký a variabilný priestor pre batožiny i rekreačné účely

Druhou novinkou je koncept i-MiEV CARGO, ktorý je odvodený z elektromobilu i-MiEV a spája výnimočnú ekologickú výkonnosť s efektívnymi nákladmi na prevádzku typickými pre elektromobily. Koncept i-MiEV CARGO zároveň ponúka štedrý batožinový priestor v zadnej časti vozidla, ktorý rozširuje rozsah jeho využiteľnosti v podnikateľskej sfére, ale najmä u užívateľov z radov malých a stredných podnikateľov. Zadný nákladný priestor sa vyznačuje priestorovo efektívnymi rozmermi s pôdorysom kocky a užívateľom umožňuje prispôsobiť ho presne ich potrebám ako aj celému radu situácií: od pracovného využitia, kde je potrebný čo najväčší batožinový priestor, až po rekreačné či iné účely.

Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi PX-MiEV Mitsubishi i-MiEV Mitsubishi i-MiEV
Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.