Toyota Crown - predvoj nových technológií

Pondelok, 23 júl 2018

Nová v poradí už 15. generácia vlajkového sedanu japonskej automobilky na domácom trhu Toyota Crown kumuluje v predstihu všetky najmodernejšie technológie značky.

1 Toyota Crown
Toyota Crown kraľuje v Japonsku luxusným sedanom značky

Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 v deviatej generácii protiblokovací systém ABS. Najnovšie technológie sa do výbavy Toyoty Crown mnohokrát dostali skôr, ako sa objavili na iných modeloch.

Sedan Crown novej generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM. Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.

Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci. Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v jazdnom pruhu a má aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.

Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je Helpnet – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Služba Toyota's Operator Service poskytuje automatický kontakt s operátorom prostredníctvom multimediálneho systému vozidla.

Moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.

Ponuka pohonov zahŕňa tri – dva hybridné a jeden preplňovaný benzínový motor. Hybridný systém s 2,5-litrovým motorom má výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Ďalší Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 359 koní a elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie. Tretím alternatívnym pohonom je dvojlitrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 245 koní a krútiacim momentom 350 Nm.

1 Toyota Crown 2 Toyota Crown 3 Toyota Crown
Autor: jGold
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.
Skoda Octavia G-TEC
Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.