Toyota Crown - predvoj nových technológií

Pondelok, 23 júl 2018

Nová v poradí už 15. generácia vlajkového sedanu japonskej automobilky na domácom trhu Toyota Crown kumuluje v predstihu všetky najmodernejšie technológie značky.

1 Toyota Crown
Toyota Crown kraľuje v Japonsku luxusným sedanom značky

Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 v deviatej generácii protiblokovací systém ABS. Najnovšie technológie sa do výbavy Toyoty Crown mnohokrát dostali skôr, ako sa objavili na iných modeloch.

Sedan Crown novej generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM. Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.

Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci. Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v jazdnom pruhu a má aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.

Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je Helpnet – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Služba Toyota's Operator Service poskytuje automatický kontakt s operátorom prostredníctvom multimediálneho systému vozidla.

Moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.

Ponuka pohonov zahŕňa tri – dva hybridné a jeden preplňovaný benzínový motor. Hybridný systém s 2,5-litrovým motorom má výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Ďalší Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 359 koní a elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie. Tretím alternatívnym pohonom je dvojlitrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 245 koní a krútiacim momentom 350 Nm.

1 Toyota Crown 2 Toyota Crown 3 Toyota Crown
Autor: jGold
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.