Toyota Crown - predvoj nových technológií

Pondelok, 23 júl 2018

Nová v poradí už 15. generácia vlajkového sedanu japonskej automobilky na domácom trhu Toyota Crown kumuluje v predstihu všetky najmodernejšie technológie značky.

1 Toyota Crown
Toyota Crown kraľuje v Japonsku luxusným sedanom značky

Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 v deviatej generácii protiblokovací systém ABS. Najnovšie technológie sa do výbavy Toyoty Crown mnohokrát dostali skôr, ako sa objavili na iných modeloch.

Sedan Crown novej generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM. Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.

Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci. Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v jazdnom pruhu a má aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.

Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je Helpnet – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Služba Toyota's Operator Service poskytuje automatický kontakt s operátorom prostredníctvom multimediálneho systému vozidla.

Moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.

Ponuka pohonov zahŕňa tri – dva hybridné a jeden preplňovaný benzínový motor. Hybridný systém s 2,5-litrovým motorom má výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Ďalší Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 359 koní a elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie. Tretím alternatívnym pohonom je dvojlitrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 245 koní a krútiacim momentom 350 Nm.

1 Toyota Crown 2 Toyota Crown 3 Toyota Crown
Autor: jGold
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.