Úžitkový tromf Nissanu: NV200

Streda, 30 december 2009

V uplynulých dňoch uviedol Nissan na náš trh kompaktný úžitkový model NV200. Zatiaľ vo dvoch karosárskych verziách Van a Combi, tretia Family príde do predaja neskôr. Model NV200 mal premiéru v marci 2009 na autosalóne v Ženeve. V Japonsku sa Nissan NV200 začal predávať už skôr a získal si veľkú obľúbenosť u zákazníkov. Obzvlášť sa malý úžitkový automobil spoločnosti Nissan zviditeľnil po tom, čo získal cenu International Van of the Year 2010 (Medzinárodná dodávka roka).

Nissan NV200

Nový Nissan NV200 svojimi vonkajšími rozmermi zodpovedá modelom osobných automobilov, ale veľkosťou nákladového priestoru ho možno porovnávať skôr s automobilmi o triedu vyššími. Medzi malými dodávkami ide o mimoriadne konkurenčne schopný model, ktorý je zvonku mimoriadne kompaktný, vo vnútri zasa priestranný. Nissanu pri modeli NV200 išlo dosť o to, aby bol cenovo dostupný a jeho prevádzka stála majiteľa čo najmenej. Navyše, aby to bol automobil, ktorý sa ľahko riadi a bol maximálne flexibilný.

Tomu všetkému Nissan NV200 aj vyhovuje. Platí to tak pre osobnú sedemmiestnu verziu Combi (podobne aj pre Family, ktorá bude nasledovať) ako aj pre Van. Pri svojej dĺžke, ktorá nepresahuje 4,4 metra, šírke 1,69 a výške 1,86 metra meria vnútorná dĺžka nákladového priestoru dodávkovej verzie takmer 2,1 metra. Nákladový priestor má objem až 4,1 m³ a prevážaný náklad môže vážiť až 771 kg. Zvlášť užitočné pre zákazníka je, že nákladová hrana je nad zemou len vo výške tesne nad 0,5 metra.

Osobná verzia modelu NV200 Combi (rovnako to bude platiť aj o Family) ponúka štandardne pohodlných sedem sedadiel v troch radoch (2+3+2), v druhom a treťom rade s nastaviteľným sklonom operadiel a trojbodovými bezpečnostnými pásmi. Jazdný komfort a správanie sa na ceste zaisťujú vpredu vzpery MacPherson a vzadu listové pružiny. NV200 ponúka aj veľmi dobrú štandardnú výbavu, vo voliteľnej však aj prvky bežné skôr u osobných automobilov. Napríklad inteligentný kľúč, ESP alebo zadnú parkovaciu kameru.

Dynamiku obstaráva buď zážihový 1,6 litrový motor s výkonom 108 koní (153 Nm) alebo vznetový s objemom 1,5 litra a výkonom 86 koní (200 Nm) – oba spolupracujú s 5stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Vznetový motor s vyšším výkonom príde v priebehu roka 2010. Rovnaké konštatovanie platí aj o uvedení verzie Family na náš trh.

Základná cena úžitkovej verzie Van s benzínovým motorom 1,6/108 k je 12 450 eur (14 816 eur s DPH), s naftovým 1,5 dCi stojí 13 750 eur (16 363 eur s DPH), osobná verzia Combi 1,6i/108 k má cenu 13 450 eur (16 006 eur s DPH), s motorom 1,5 dCi/86 k sa predáva za 14 750 eur (17 553 eur s DPH).

Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.