Úžitkový tromf Nissanu: NV200

Streda, 30 december 2009

V uplynulých dňoch uviedol Nissan na náš trh kompaktný úžitkový model NV200. Zatiaľ vo dvoch karosárskych verziách Van a Combi, tretia Family príde do predaja neskôr. Model NV200 mal premiéru v marci 2009 na autosalóne v Ženeve. V Japonsku sa Nissan NV200 začal predávať už skôr a získal si veľkú obľúbenosť u zákazníkov. Obzvlášť sa malý úžitkový automobil spoločnosti Nissan zviditeľnil po tom, čo získal cenu International Van of the Year 2010 (Medzinárodná dodávka roka).

Nissan NV200

Nový Nissan NV200 svojimi vonkajšími rozmermi zodpovedá modelom osobných automobilov, ale veľkosťou nákladového priestoru ho možno porovnávať skôr s automobilmi o triedu vyššími. Medzi malými dodávkami ide o mimoriadne konkurenčne schopný model, ktorý je zvonku mimoriadne kompaktný, vo vnútri zasa priestranný. Nissanu pri modeli NV200 išlo dosť o to, aby bol cenovo dostupný a jeho prevádzka stála majiteľa čo najmenej. Navyše, aby to bol automobil, ktorý sa ľahko riadi a bol maximálne flexibilný.

Tomu všetkému Nissan NV200 aj vyhovuje. Platí to tak pre osobnú sedemmiestnu verziu Combi (podobne aj pre Family, ktorá bude nasledovať) ako aj pre Van. Pri svojej dĺžke, ktorá nepresahuje 4,4 metra, šírke 1,69 a výške 1,86 metra meria vnútorná dĺžka nákladového priestoru dodávkovej verzie takmer 2,1 metra. Nákladový priestor má objem až 4,1 m³ a prevážaný náklad môže vážiť až 771 kg. Zvlášť užitočné pre zákazníka je, že nákladová hrana je nad zemou len vo výške tesne nad 0,5 metra.

Osobná verzia modelu NV200 Combi (rovnako to bude platiť aj o Family) ponúka štandardne pohodlných sedem sedadiel v troch radoch (2+3+2), v druhom a treťom rade s nastaviteľným sklonom operadiel a trojbodovými bezpečnostnými pásmi. Jazdný komfort a správanie sa na ceste zaisťujú vpredu vzpery MacPherson a vzadu listové pružiny. NV200 ponúka aj veľmi dobrú štandardnú výbavu, vo voliteľnej však aj prvky bežné skôr u osobných automobilov. Napríklad inteligentný kľúč, ESP alebo zadnú parkovaciu kameru.

Dynamiku obstaráva buď zážihový 1,6 litrový motor s výkonom 108 koní (153 Nm) alebo vznetový s objemom 1,5 litra a výkonom 86 koní (200 Nm) – oba spolupracujú s 5stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Vznetový motor s vyšším výkonom príde v priebehu roka 2010. Rovnaké konštatovanie platí aj o uvedení verzie Family na náš trh.

Základná cena úžitkovej verzie Van s benzínovým motorom 1,6/108 k je 12 450 eur (14 816 eur s DPH), s naftovým 1,5 dCi stojí 13 750 eur (16 363 eur s DPH), osobná verzia Combi 1,6i/108 k má cenu 13 450 eur (16 006 eur s DPH), s motorom 1,5 dCi/86 k sa predáva za 14 750 eur (17 553 eur s DPH).

Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200 Nissan NV200
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.