V britskom Oxforde vyrobili posledné Mini II

Utorok, 03 december 2013

V britskom závode v Oxforde sa skončila výroba trojdverového hatchbacku Mini druhej generácie. Jeho miesto zaujme nová generácia trojdverového Mini Hatch, ktorá sa len prednedávnom predstavila a do predaja príde na jar budúceho roka, najprv vo Veľkej Británii.

Mini
Mini novej generácie mal slávnostnú svetovú premiéru vo výrobnom závode v Oxforde

Približne za sedem rokov, v rokoch 2006 až 2013, sa súčasnej generácie Mini vyrobilo 1.041.412 exemplárov súčasných modelov. Spolu s prvou generáciou novodobého Mini, ktorá sa začala v roku 2001 a skončila v roku 2006, sa ich vyrobilo 1.863.289. Aj keď sa výroba trojdverového Mini hatchback skončila, produkcia odvodených modelov pokračuje ďalej.

V modernom britskom závode sa od roku 2001 vyprodukovalo spolu viac než 2,4 milióna vozidiel Mini. Až 14 % všetkých automobilov vyrobených vo Veľkej Británii nesie značku Mini, a rovnakých štrnásť percent nových áut vyvezených z "ostrovov" bolo značky Mini.

Práve odchádzajúce Mini bolo tou značkou, ktorá sa podieľala na predstavení turbomotorov a zdokonalení zavesenia kolies, ktoré upevnili renomé značky Mini svojou neobyčajnou dynamikou jazdy a jazdnými vlastnosťami. Vďaka zavedeniu súboru technológií s označením Minimalism zákazníkom navyše ponúkol nielen hospodárnejšiu prevádzku, ale aj väčší výkon.

Po prvý raz sa u Mini predstavila aj aplikácia Mini Connected, ktorá stanovuje nové štandardy pre informačno-zábavné systémy a možnosti prepojenia vo svojom segmente. Tento model zároveň ešte rozšíril výnimočný a jedinečný program spoločnosti Mini na prispôsobenie a personalizáciu vozidiel – od zákazkových úprav strechy až po farebné svety interiérov, ktoré sa stali synonymom značky Mini.

Nový model Mini Hatch sa na trhu vo Veľkej Británii predstaví na jar 2014. So zreteľne sviežejším vzhľadom a dokonalejší. Nový Mini bude mať v sebe výrazne vylepšené technológie, efektívnejší motor a uplatnenie výkonu, ako aj vyššiu dynamiku jazdy, kvalitu a viac personalizácie.

Podľa zahraničných prameňov tretej generácii Mini pribudnú nové karosárske verzie. Má ich byť spolu až desať a jedným z nich má byť aj päťdverový hatchback.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.