Volvo D3: Start/Stop aj pre automatickú prevodovku

Štvrtok, 01 september 2011

Volvo zavádza technológiu Start-Stop aj pre modely s automatickou prevodovkou. Nová technológia je na začiatku dostupná s preplňovaným vznetovým motorom 2,0 l D3, pri ktorom znižuje objem emisií CO2 o 10 g/km a spotrebu o 0,4 l na 100 km.

Volvo S60
Volvo S60 môže mať teraz systém Start/Stop aj s automatickou prevodovkou

Šesťstupňová automatická prevodovka s technológiou Start-Stop sa dodáva od začiatku septembra pre modely S60, V60, V70 a S80 s motorom D3. Ide o dvojlitrový vznetový motor vlastnej konštrukcie, ktorý konštruktéri švédskej automobilky odvodili od agregátu D5 (5valec, 2,4 l/215 k).

Zmenšením zdvihu valcov a znížením objemu na dva litre má nový motor výkon 163 koní. Táto zmena priniesla zníženie spotreby o 0,3 na sto kilometrov. Tento agregát nahradil 4valcový dvojliter (mal "len" 136 koní) a Volvo ho začalo používať s uvedením nového modelu S60. Teraz sa tento motor so systémom Start/Stop spája už aj s automatickou prevodovkou (doteraz len s manuálnou) a prinesie ďalšiu úsporu 0,4 l/100 km.

Doteraz systém Start/Stop ponúkalo Volvo len s manuálnou prevodovkou. Zavedenie tohto systému si vyžiadalo zosilnenie štartéra a pridanie elektrického olejového čerpadla, ktoré udrží tlak v prevodovke aj pri vypnutom motore. Teraz motor po státí, napríklad na križovatke, naštartuje v momente, kedy vodič presúva nohu z pedálu brzdy na pedál akcelerátora.

Volvo D3
Dvojlitrový 5valec Volvo môže spájať systém Start/Stop aj s automatickou prevodovkou

Kombinácia technológie Start-Stop s automatickou prevodovkou je teraz dostupná vo väčšine modelov Volvo. Model S60 s motorom D3, automatickou prevodovkou a systémom Start/Stop vykazuje spotrebu 5,4 l/100 km, V60 a V70 5,7 l/100 km a S80 5,6 l/100 km. Nižšie sú aj emisie CO2 – od 142 do 149 g/100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.