Volvo D3: Start/Stop aj pre automatickú prevodovku

Štvrtok, 01 september 2011

Volvo zavádza technológiu Start-Stop aj pre modely s automatickou prevodovkou. Nová technológia je na začiatku dostupná s preplňovaným vznetovým motorom 2,0 l D3, pri ktorom znižuje objem emisií CO2 o 10 g/km a spotrebu o 0,4 l na 100 km.

Volvo S60
Volvo S60 môže mať teraz systém Start/Stop aj s automatickou prevodovkou

Šesťstupňová automatická prevodovka s technológiou Start-Stop sa dodáva od začiatku septembra pre modely S60, V60, V70 a S80 s motorom D3. Ide o dvojlitrový vznetový motor vlastnej konštrukcie, ktorý konštruktéri švédskej automobilky odvodili od agregátu D5 (5valec, 2,4 l/215 k).

Zmenšením zdvihu valcov a znížením objemu na dva litre má nový motor výkon 163 koní. Táto zmena priniesla zníženie spotreby o 0,3 na sto kilometrov. Tento agregát nahradil 4valcový dvojliter (mal "len" 136 koní) a Volvo ho začalo používať s uvedením nového modelu S60. Teraz sa tento motor so systémom Start/Stop spája už aj s automatickou prevodovkou (doteraz len s manuálnou) a prinesie ďalšiu úsporu 0,4 l/100 km.

Doteraz systém Start/Stop ponúkalo Volvo len s manuálnou prevodovkou. Zavedenie tohto systému si vyžiadalo zosilnenie štartéra a pridanie elektrického olejového čerpadla, ktoré udrží tlak v prevodovke aj pri vypnutom motore. Teraz motor po státí, napríklad na križovatke, naštartuje v momente, kedy vodič presúva nohu z pedálu brzdy na pedál akcelerátora.

Volvo D3
Dvojlitrový 5valec Volvo môže spájať systém Start/Stop aj s automatickou prevodovkou

Kombinácia technológie Start-Stop s automatickou prevodovkou je teraz dostupná vo väčšine modelov Volvo. Model S60 s motorom D3, automatickou prevodovkou a systémom Start/Stop vykazuje spotrebu 5,4 l/100 km, V60 a V70 5,7 l/100 km a S80 5,6 l/100 km. Nižšie sú aj emisie CO2 – od 142 do 149 g/100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.