Volvo D3: Start/Stop aj pre automatickú prevodovku

Štvrtok, 01 september 2011

Volvo zavádza technológiu Start-Stop aj pre modely s automatickou prevodovkou. Nová technológia je na začiatku dostupná s preplňovaným vznetovým motorom 2,0 l D3, pri ktorom znižuje objem emisií CO2 o 10 g/km a spotrebu o 0,4 l na 100 km.

Volvo S60
Volvo S60 môže mať teraz systém Start/Stop aj s automatickou prevodovkou

Šesťstupňová automatická prevodovka s technológiou Start-Stop sa dodáva od začiatku septembra pre modely S60, V60, V70 a S80 s motorom D3. Ide o dvojlitrový vznetový motor vlastnej konštrukcie, ktorý konštruktéri švédskej automobilky odvodili od agregátu D5 (5valec, 2,4 l/215 k).

Zmenšením zdvihu valcov a znížením objemu na dva litre má nový motor výkon 163 koní. Táto zmena priniesla zníženie spotreby o 0,3 na sto kilometrov. Tento agregát nahradil 4valcový dvojliter (mal "len" 136 koní) a Volvo ho začalo používať s uvedením nového modelu S60. Teraz sa tento motor so systémom Start/Stop spája už aj s automatickou prevodovkou (doteraz len s manuálnou) a prinesie ďalšiu úsporu 0,4 l/100 km.

Doteraz systém Start/Stop ponúkalo Volvo len s manuálnou prevodovkou. Zavedenie tohto systému si vyžiadalo zosilnenie štartéra a pridanie elektrického olejového čerpadla, ktoré udrží tlak v prevodovke aj pri vypnutom motore. Teraz motor po státí, napríklad na križovatke, naštartuje v momente, kedy vodič presúva nohu z pedálu brzdy na pedál akcelerátora.

Volvo D3
Dvojlitrový 5valec Volvo môže spájať systém Start/Stop aj s automatickou prevodovkou

Kombinácia technológie Start-Stop s automatickou prevodovkou je teraz dostupná vo väčšine modelov Volvo. Model S60 s motorom D3, automatickou prevodovkou a systémom Start/Stop vykazuje spotrebu 5,4 l/100 km, V60 a V70 5,7 l/100 km a S80 5,6 l/100 km. Nižšie sú aj emisie CO2 – od 142 do 149 g/100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.