Volvo Plug-in Hybrid: 1,9 l nafty na 100 km

Utorok, 08 marec 2011

Volvo má hybridný model, ktorý spotrebuje na sto kilometrov 1,9 litra nafty a vyprodukuje len 49 gramov CO2 na stovku kilometrov. Novinku V60 Plug-In Hybrid poháňa vznetový agregát v kombinácii s elektromotorom. Celkový dojazd je 1200 kilometrov, na čisto elektrický pohon 51 kilometrov. Nový hybrid predstavili na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.

Volvo Plug-in Hybrid
Hybridné Volvo poháňa vznetový motor a elektromotor s celkovým výkonom 265 koní

Volvo V60 Plug-in Hybrid využíva na svoj pohon kombináciu vznetového motora a elektromotora. Vznetová pohonná jednotka poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor zadné kolesá. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh, ktoré v čisto elektrickom režime vydržia poháňať hybridné volvo 51 kilometrov, možno dobíjať aj z domácej elektrickej zásuvky.

Pri štandardnom kombinovanom pohone vznetovým 5valcovým motorom s výkonom 215 koní a elektromotorom s 52 kW má V60 Plug-in Hybrid dojazd až 1200 kilometrov, spotreba udávaná výrobcom 1,9 l/100 km a hodnota emisií CO2 len 49 gramov na kilometer jazdy.

Podľa štýlu jazdy si vodič môže zvoliť jeden z troch jazdných režimov. Pri zapnutí režimu Pure jazdí hybridné volvo výlučne na elektrický pohon. Pri režime Hybrid dajú obe pohonné jednotky sily dohromady a tento režim sa využíva najčastejšie. Tento pohonný režim je pri Volvo V60 Plug-in Hybrid považovaný za štandardný pohonný režim. Pri režime Power je celkový výkon pohonnej sústavy 285 koní, najvyšší krútiaci moment 640 Nm a akcelerácia z nuly na sto kilometrov za hodinu za 6,9 sekundy.

Volvo Plug-in Hybrid
Modifikované prístroje informujú vodiča o aktuálnej spotrebe nafty a elektrickej energie, o zostávajúcom dojazde, o stave nabitia akumulátorov a o zvolenom jazdnom režime.

Namiesto hrdla palivovej nádrže má V60 Plug-in Hybrid zástrčku na pripojenie nabíjacieho kábla zo zásuvky s napätím 230 voltov pri intenzite prúdu 6, 10 alebo 16 Ampérov. Nabíjací čas závisí potom od intenzity nabíjacieho prúdu. Pri intenzite prúdu 6A je čas nabíjania 7,5 hodiny, pri 10A je to 4,5 hodiny a pri 16A len tri hodiny.

Od bežného sériového sa V60 PLug-in Hybrid líši zvonku iba v detailoch: aerodynamickou úpravou oboch nárazníkov, ráfikov kolies a použitými pneumatikami s nižším valivým odporom. Najväčšou zmenou v interiéri sú modifikované prístroje, ktoré aktuálne informujú vodiča o spotrebe nafty a elektrickej energie, o dĺžke dojazdu a o zostávajúcej kapacite akumulátorov.

Do sériovej výroby sa Volvo V60 Plug-in Hybrid dostane v roku 2012.

Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.