Volvo Plug-in Hybrid: 1,9 l nafty na 100 km

Utorok, 08 marec 2011

Volvo má hybridný model, ktorý spotrebuje na sto kilometrov 1,9 litra nafty a vyprodukuje len 49 gramov CO2 na stovku kilometrov. Novinku V60 Plug-In Hybrid poháňa vznetový agregát v kombinácii s elektromotorom. Celkový dojazd je 1200 kilometrov, na čisto elektrický pohon 51 kilometrov. Nový hybrid predstavili na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.

Volvo Plug-in Hybrid
Hybridné Volvo poháňa vznetový motor a elektromotor s celkovým výkonom 265 koní

Volvo V60 Plug-in Hybrid využíva na svoj pohon kombináciu vznetového motora a elektromotora. Vznetová pohonná jednotka poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor zadné kolesá. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh, ktoré v čisto elektrickom režime vydržia poháňať hybridné volvo 51 kilometrov, možno dobíjať aj z domácej elektrickej zásuvky.

Pri štandardnom kombinovanom pohone vznetovým 5valcovým motorom s výkonom 215 koní a elektromotorom s 52 kW má V60 Plug-in Hybrid dojazd až 1200 kilometrov, spotreba udávaná výrobcom 1,9 l/100 km a hodnota emisií CO2 len 49 gramov na kilometer jazdy.

Podľa štýlu jazdy si vodič môže zvoliť jeden z troch jazdných režimov. Pri zapnutí režimu Pure jazdí hybridné volvo výlučne na elektrický pohon. Pri režime Hybrid dajú obe pohonné jednotky sily dohromady a tento režim sa využíva najčastejšie. Tento pohonný režim je pri Volvo V60 Plug-in Hybrid považovaný za štandardný pohonný režim. Pri režime Power je celkový výkon pohonnej sústavy 285 koní, najvyšší krútiaci moment 640 Nm a akcelerácia z nuly na sto kilometrov za hodinu za 6,9 sekundy.

Volvo Plug-in Hybrid
Modifikované prístroje informujú vodiča o aktuálnej spotrebe nafty a elektrickej energie, o zostávajúcom dojazde, o stave nabitia akumulátorov a o zvolenom jazdnom režime.

Namiesto hrdla palivovej nádrže má V60 Plug-in Hybrid zástrčku na pripojenie nabíjacieho kábla zo zásuvky s napätím 230 voltov pri intenzite prúdu 6, 10 alebo 16 Ampérov. Nabíjací čas závisí potom od intenzity nabíjacieho prúdu. Pri intenzite prúdu 6A je čas nabíjania 7,5 hodiny, pri 10A je to 4,5 hodiny a pri 16A len tri hodiny.

Od bežného sériového sa V60 PLug-in Hybrid líši zvonku iba v detailoch: aerodynamickou úpravou oboch nárazníkov, ráfikov kolies a použitými pneumatikami s nižším valivým odporom. Najväčšou zmenou v interiéri sú modifikované prístroje, ktoré aktuálne informujú vodiča o spotrebe nafty a elektrickej energie, o dĺžke dojazdu a o zostávajúcej kapacite akumulátorov.

Do sériovej výroby sa Volvo V60 Plug-in Hybrid dostane v roku 2012.

Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.