Volvo Plug-in Hybrid: 1,9 l nafty na 100 km

Utorok, 08 marec 2011

Volvo má hybridný model, ktorý spotrebuje na sto kilometrov 1,9 litra nafty a vyprodukuje len 49 gramov CO2 na stovku kilometrov. Novinku V60 Plug-In Hybrid poháňa vznetový agregát v kombinácii s elektromotorom. Celkový dojazd je 1200 kilometrov, na čisto elektrický pohon 51 kilometrov. Nový hybrid predstavili na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.

Volvo Plug-in Hybrid
Hybridné Volvo poháňa vznetový motor a elektromotor s celkovým výkonom 265 koní

Volvo V60 Plug-in Hybrid využíva na svoj pohon kombináciu vznetového motora a elektromotora. Vznetová pohonná jednotka poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor zadné kolesá. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh, ktoré v čisto elektrickom režime vydržia poháňať hybridné volvo 51 kilometrov, možno dobíjať aj z domácej elektrickej zásuvky.

Pri štandardnom kombinovanom pohone vznetovým 5valcovým motorom s výkonom 215 koní a elektromotorom s 52 kW má V60 Plug-in Hybrid dojazd až 1200 kilometrov, spotreba udávaná výrobcom 1,9 l/100 km a hodnota emisií CO2 len 49 gramov na kilometer jazdy.

Podľa štýlu jazdy si vodič môže zvoliť jeden z troch jazdných režimov. Pri zapnutí režimu Pure jazdí hybridné volvo výlučne na elektrický pohon. Pri režime Hybrid dajú obe pohonné jednotky sily dohromady a tento režim sa využíva najčastejšie. Tento pohonný režim je pri Volvo V60 Plug-in Hybrid považovaný za štandardný pohonný režim. Pri režime Power je celkový výkon pohonnej sústavy 285 koní, najvyšší krútiaci moment 640 Nm a akcelerácia z nuly na sto kilometrov za hodinu za 6,9 sekundy.

Volvo Plug-in Hybrid
Modifikované prístroje informujú vodiča o aktuálnej spotrebe nafty a elektrickej energie, o zostávajúcom dojazde, o stave nabitia akumulátorov a o zvolenom jazdnom režime.

Namiesto hrdla palivovej nádrže má V60 Plug-in Hybrid zástrčku na pripojenie nabíjacieho kábla zo zásuvky s napätím 230 voltov pri intenzite prúdu 6, 10 alebo 16 Ampérov. Nabíjací čas závisí potom od intenzity nabíjacieho prúdu. Pri intenzite prúdu 6A je čas nabíjania 7,5 hodiny, pri 10A je to 4,5 hodiny a pri 16A len tri hodiny.

Od bežného sériového sa V60 PLug-in Hybrid líši zvonku iba v detailoch: aerodynamickou úpravou oboch nárazníkov, ráfikov kolies a použitými pneumatikami s nižším valivým odporom. Najväčšou zmenou v interiéri sú modifikované prístroje, ktoré aktuálne informujú vodiča o spotrebe nafty a elektrickej energie, o dĺžke dojazdu a o zostávajúcej kapacite akumulátorov.

Do sériovej výroby sa Volvo V60 Plug-in Hybrid dostane v roku 2012.

Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.