Volvo Plug-in Hybrid: 1,9 l nafty na 100 km

Utorok, 08 marec 2011

Volvo má hybridný model, ktorý spotrebuje na sto kilometrov 1,9 litra nafty a vyprodukuje len 49 gramov CO2 na stovku kilometrov. Novinku V60 Plug-In Hybrid poháňa vznetový agregát v kombinácii s elektromotorom. Celkový dojazd je 1200 kilometrov, na čisto elektrický pohon 51 kilometrov. Nový hybrid predstavili na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.

Volvo Plug-in Hybrid
Hybridné Volvo poháňa vznetový motor a elektromotor s celkovým výkonom 265 koní

Volvo V60 Plug-in Hybrid využíva na svoj pohon kombináciu vznetového motora a elektromotora. Vznetová pohonná jednotka poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor zadné kolesá. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh, ktoré v čisto elektrickom režime vydržia poháňať hybridné volvo 51 kilometrov, možno dobíjať aj z domácej elektrickej zásuvky.

Pri štandardnom kombinovanom pohone vznetovým 5valcovým motorom s výkonom 215 koní a elektromotorom s 52 kW má V60 Plug-in Hybrid dojazd až 1200 kilometrov, spotreba udávaná výrobcom 1,9 l/100 km a hodnota emisií CO2 len 49 gramov na kilometer jazdy.

Podľa štýlu jazdy si vodič môže zvoliť jeden z troch jazdných režimov. Pri zapnutí režimu Pure jazdí hybridné volvo výlučne na elektrický pohon. Pri režime Hybrid dajú obe pohonné jednotky sily dohromady a tento režim sa využíva najčastejšie. Tento pohonný režim je pri Volvo V60 Plug-in Hybrid považovaný za štandardný pohonný režim. Pri režime Power je celkový výkon pohonnej sústavy 285 koní, najvyšší krútiaci moment 640 Nm a akcelerácia z nuly na sto kilometrov za hodinu za 6,9 sekundy.

Volvo Plug-in Hybrid
Modifikované prístroje informujú vodiča o aktuálnej spotrebe nafty a elektrickej energie, o zostávajúcom dojazde, o stave nabitia akumulátorov a o zvolenom jazdnom režime.

Namiesto hrdla palivovej nádrže má V60 Plug-in Hybrid zástrčku na pripojenie nabíjacieho kábla zo zásuvky s napätím 230 voltov pri intenzite prúdu 6, 10 alebo 16 Ampérov. Nabíjací čas závisí potom od intenzity nabíjacieho prúdu. Pri intenzite prúdu 6A je čas nabíjania 7,5 hodiny, pri 10A je to 4,5 hodiny a pri 16A len tri hodiny.

Od bežného sériového sa V60 PLug-in Hybrid líši zvonku iba v detailoch: aerodynamickou úpravou oboch nárazníkov, ráfikov kolies a použitými pneumatikami s nižším valivým odporom. Najväčšou zmenou v interiéri sú modifikované prístroje, ktoré aktuálne informujú vodiča o spotrebe nafty a elektrickej energie, o dĺžke dojazdu a o zostávajúcej kapacite akumulátorov.

Do sériovej výroby sa Volvo V60 Plug-in Hybrid dostane v roku 2012.

Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid Volvo Plug-in Hybrid
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.