Volvo S90: Nový luxusný sedan

Nedeľa, 27 december 2015

Volvo predstavilo začiatkom decembra v Göteborgu svoju novú vlajkovú loď, nový luxusný sedan S90. Švédsky výrobca svojim nápadným prémiovým sedanom by rád otriasol základmi segmentu luxusných sedanov. Je to pre ne skutočne vážne varovanie?

1 Volvo S90
S90, vlajková loď Volva, sa môže pýšiť elegantným dizajnom a luxusným interiérom

Uvedením novej vlajkovej lode vyjadrilo Volvo svoju predstavu o tom, čím môže Volvo Cars byť, povedal Häkan Samuelsson, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti. Volvo podľa neho plní svoj prísľub oživenia a dôležitosti značky. Pri návrhu nového sedana sa Volvo riadilo dizajnovým trendom použitým pri druhej generácii modelu XC90.

Už prvé medializované fotografie nového sedana vypovedajú, že ide o nádherný automobil. Eleganciu a luxus je vidieť na návrhu palubnej dosky, ktorá je takmer totožná s XC90, vrátane digitálneho prístrojového štítu i tabletu infotainmentu, ktorý je vertikálne orientovaný.

2 Volvo S90

Nové Volvo S90 je vybavené pokročilým systémom čiastočne autonómneho riadenia Pilot Assist. Systém poskytuje jemné zásahy do riadenia, čím udržiava vozidlo v správnej stope medzi deliacimi čiarami jazdného pruhu až do limitu diaľničnej rýchlosti približne 130 km/h a nevyžaduje iné vozidlo, ktoré by systém musel sledovať. Systém Pilot Assist je ďalším krokom k plne autonómnemu riadeniu, ktoré je pre Volvo kľúčové.

Model S90 sa bude môcť pochváliť aj výkonnou hybridnou pohonnou sústavou typu plug-in s dvomi motormi T8 Twin Engine a tiež jedným z najluxusnejšie spracovaných interiérov v segmente veľkých sedanov, ako aj multimediálnym systémom so skvelými možnosťami pripojenia.

3 Volvo S90

V modeli S90 predstavuje Volvo svetovú novinku v podobe novej funkcie systému City Safety, ktorou je schopnosť zaznamenávať na ceste väčšie zvieratá, ako sú napríklad losy a kone, či už vo dne alebo v noci. Technológia poskytuje intuitívne výstrahy, podporu brzdenia a v konečnom dôsledku dokáže zabrániť zrážke. Model S90 navyše profituje aj z nedávnej investície spoločnosti Volvo do pokročilého podvozkového simulátora.

Sedan S90 nie je žiadny drobček, keďže je dlhý 4963 mm, šírku má 1879 mm, vysoký je 1443 mm a jeho rázvor náprav meria 2941 mm. Rozchod kolies vpredu je 1628 mm a vzadu 1629 mm. Objem batožinového priestoru má 500 litrov.

4 Volvo S90

Paletu štyroch pohonných jednotiek tvoria výlučne dvojlitrové štvorvalce. Dva turbodiesely, slabší D4 Drive-E/190 k, silnejší D5 Drive-E AWD/235 k, tretím je benzínový T6 AWD Drive-E/320 k a posledným hybrid T8 Hybrid AWD – 2,0/320 k/výkony elektromotorov nie sú neuvedené. Slabší z dvoch turbodieselov bude spolupracovať so 6stupňovým manuálom, ostatné s 8stupňovým automatom. Kombinovaná spotreba 4,1 l/100 km a 5,1 l/100 km pre vznetové motory, 7,3 l/100 km pre zážihový a 1,9 l/100 km pre hybrid.

5 Volvo S90

"Model S90 dosiahol obrovský pokrok z hľadiska jazdnej dynamiky, výkonnosti a kvality jazdy. Úplne od základu sme zmenili zážitok z jazdy s vozidlom Volvo v snahe ponúknuť pocit presnosti, aktívnej kontroly a komfortu," zhodnotil novú kvalitu modelu S90 Peter Mertens, viceprezident spoločnosti Volvo pre výskum a vývoj.

Výstavnú premiéru bude mať S90 na autosalóne v Detroite, ktorý sa bude konať od 11. do 24. januára 2016.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.