Volvo S90: Nový luxusný sedan

Nedeľa, 27 december 2015

Volvo predstavilo začiatkom decembra v Göteborgu svoju novú vlajkovú loď, nový luxusný sedan S90. Švédsky výrobca svojim nápadným prémiovým sedanom by rád otriasol základmi segmentu luxusných sedanov. Je to pre ne skutočne vážne varovanie?

1 Volvo S90
S90, vlajková loď Volva, sa môže pýšiť elegantným dizajnom a luxusným interiérom

Uvedením novej vlajkovej lode vyjadrilo Volvo svoju predstavu o tom, čím môže Volvo Cars byť, povedal Häkan Samuelsson, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti. Volvo podľa neho plní svoj prísľub oživenia a dôležitosti značky. Pri návrhu nového sedana sa Volvo riadilo dizajnovým trendom použitým pri druhej generácii modelu XC90.

Už prvé medializované fotografie nového sedana vypovedajú, že ide o nádherný automobil. Eleganciu a luxus je vidieť na návrhu palubnej dosky, ktorá je takmer totožná s XC90, vrátane digitálneho prístrojového štítu i tabletu infotainmentu, ktorý je vertikálne orientovaný.

2 Volvo S90

Nové Volvo S90 je vybavené pokročilým systémom čiastočne autonómneho riadenia Pilot Assist. Systém poskytuje jemné zásahy do riadenia, čím udržiava vozidlo v správnej stope medzi deliacimi čiarami jazdného pruhu až do limitu diaľničnej rýchlosti približne 130 km/h a nevyžaduje iné vozidlo, ktoré by systém musel sledovať. Systém Pilot Assist je ďalším krokom k plne autonómnemu riadeniu, ktoré je pre Volvo kľúčové.

Model S90 sa bude môcť pochváliť aj výkonnou hybridnou pohonnou sústavou typu plug-in s dvomi motormi T8 Twin Engine a tiež jedným z najluxusnejšie spracovaných interiérov v segmente veľkých sedanov, ako aj multimediálnym systémom so skvelými možnosťami pripojenia.

3 Volvo S90

V modeli S90 predstavuje Volvo svetovú novinku v podobe novej funkcie systému City Safety, ktorou je schopnosť zaznamenávať na ceste väčšie zvieratá, ako sú napríklad losy a kone, či už vo dne alebo v noci. Technológia poskytuje intuitívne výstrahy, podporu brzdenia a v konečnom dôsledku dokáže zabrániť zrážke. Model S90 navyše profituje aj z nedávnej investície spoločnosti Volvo do pokročilého podvozkového simulátora.

Sedan S90 nie je žiadny drobček, keďže je dlhý 4963 mm, šírku má 1879 mm, vysoký je 1443 mm a jeho rázvor náprav meria 2941 mm. Rozchod kolies vpredu je 1628 mm a vzadu 1629 mm. Objem batožinového priestoru má 500 litrov.

4 Volvo S90

Paletu štyroch pohonných jednotiek tvoria výlučne dvojlitrové štvorvalce. Dva turbodiesely, slabší D4 Drive-E/190 k, silnejší D5 Drive-E AWD/235 k, tretím je benzínový T6 AWD Drive-E/320 k a posledným hybrid T8 Hybrid AWD – 2,0/320 k/výkony elektromotorov nie sú neuvedené. Slabší z dvoch turbodieselov bude spolupracovať so 6stupňovým manuálom, ostatné s 8stupňovým automatom. Kombinovaná spotreba 4,1 l/100 km a 5,1 l/100 km pre vznetové motory, 7,3 l/100 km pre zážihový a 1,9 l/100 km pre hybrid.

5 Volvo S90

"Model S90 dosiahol obrovský pokrok z hľadiska jazdnej dynamiky, výkonnosti a kvality jazdy. Úplne od základu sme zmenili zážitok z jazdy s vozidlom Volvo v snahe ponúknuť pocit presnosti, aktívnej kontroly a komfortu," zhodnotil novú kvalitu modelu S90 Peter Mertens, viceprezident spoločnosti Volvo pre výskum a vývoj.

Výstavnú premiéru bude mať S90 na autosalóne v Detroite, ktorý sa bude konať od 11. do 24. januára 2016.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.