Volvo V40 Cross Country: premiéra v Paríži

Piatok, 21 september 2012

Pomerne čerstvá novinka Volvo V40 švédskej automobilky sa vyzbrojila tak, aby mohla opustiť asfalt a vyjsť si aj na poľné cesty alebo do ľahšieho terénu. V škandinávskom švédsku si tak zaspomínali na rok 1997, kedy podobný počin stihol vtedajší model V70, ktorý dostal prívlastok Cross Country. Aj nový model V40 prispôsobený na jazdu mimo asfaltové cesty sa bude volať podobne: Volvo V40 Cross Country.

Volvo V40 Cross Country
Nové Volvo V40 Cross Country je pre tých, čo chcú zmeniť denný stereotyp z jazdy

Nové Volvo V40 Cross Country posúva podľa Volva spojenie drsného výkonu a nápadnej elegancie nového modelu z kategórie luxusných vozidiel C segmentu na úplne novú úroveň. Navyše po oplastovaní môže opustiť asfalt a vyraziť aj na nespevnené cesty. Aj napriek tomu, že sa nevolá XC40.

"Nové V40 Cross Country stavia na tradícii, ktorá sa začala písať už v roku 1997 príchodom modelu V70 Cross Country. Je určené všetkým, ktorí chcú vniesť štipku dobrodružstva do svojho každodenného života," hovorí o poslaní nového modelu Lex Kerssemakers, viceprezident Volva pre produktovú stratégiu.

Vzhľadovo sa nový model príliš nezmenil. Od pôvodného modelu ho odlišujú najmä strieborné a čierne plasty na rizikovejších miestach, ako sú predný a zadný nárazník, z bočných strán prahy a kryty by mali byť aj na podvozku. Najväčšou vzhľadovou zmenou je zvýšenie svetlej výšky auta o 40 milimetrov a nová maska chladiča. Tiež štandardne montované strešné nosiče.

Zmeny v interiéri sú skôr kozmetického charakteru a týkajú sa nového čalúnenia a farebného vyhotovenia, ktoré má navodiť atmosféru auta iného charakteru. Aj pod kapotou zostáva takmer všetko to, čo ponúka bežné V40. Výnimkou má byť vypustenie základného benzínového štvorvalca T3 1,6/150 k a nahradenie motorom T4 1,6/180 k.

Najsilnejším bude päťvalec T5 2,5/254 k s krútiacim momentom 400 Nm a možnosťou dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodávať sa bude s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Táto špičková verzia sa ako jediná bude ponúkať aj s pohonom oboch náprav. Spotreba paliva sa uvádza 7,8 l/100 km. V niektorých krajinách bude tento motor dostupný aj s objemom 2,0 litra s výkonom 213 k a krútiacim momentom 300 Nm.

V naftovej ponuke to bude T4 1,6 GTDi/180 k, ktorý má maximálny krútiaci moment 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 129 g/km. V niektorých krajinách sa V40 Cross Country bude predávať aj s päťvalcovým motorom T4 2,0/180 k a krútiacom momentom 300 Nm.

Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ide o systém, ktorý zabezpečuje rýchle radenie prevodových stupňov a navyše šetrí aj palivo.

Volvo očakáva, že predaj nového modelu Volvo V40 Cross Country bude na úrovni 17 000 vozidiel ročne, z čoho približne 50 percent z celkového počtu by sa malo predať v Európe.

Nové Volvo V40 Cross Country bude mať premiéru už na budúci týždeň na autosalóne v Paríži.

Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country
Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.