Volvo V40 Cross Country: premiéra v Paríži

Piatok, 21 september 2012

Pomerne čerstvá novinka Volvo V40 švédskej automobilky sa vyzbrojila tak, aby mohla opustiť asfalt a vyjsť si aj na poľné cesty alebo do ľahšieho terénu. V škandinávskom švédsku si tak zaspomínali na rok 1997, kedy podobný počin stihol vtedajší model V70, ktorý dostal prívlastok Cross Country. Aj nový model V40 prispôsobený na jazdu mimo asfaltové cesty sa bude volať podobne: Volvo V40 Cross Country.

Volvo V40 Cross Country
Nové Volvo V40 Cross Country je pre tých, čo chcú zmeniť denný stereotyp z jazdy

Nové Volvo V40 Cross Country posúva podľa Volva spojenie drsného výkonu a nápadnej elegancie nového modelu z kategórie luxusných vozidiel C segmentu na úplne novú úroveň. Navyše po oplastovaní môže opustiť asfalt a vyraziť aj na nespevnené cesty. Aj napriek tomu, že sa nevolá XC40.

"Nové V40 Cross Country stavia na tradícii, ktorá sa začala písať už v roku 1997 príchodom modelu V70 Cross Country. Je určené všetkým, ktorí chcú vniesť štipku dobrodružstva do svojho každodenného života," hovorí o poslaní nového modelu Lex Kerssemakers, viceprezident Volva pre produktovú stratégiu.

Vzhľadovo sa nový model príliš nezmenil. Od pôvodného modelu ho odlišujú najmä strieborné a čierne plasty na rizikovejších miestach, ako sú predný a zadný nárazník, z bočných strán prahy a kryty by mali byť aj na podvozku. Najväčšou vzhľadovou zmenou je zvýšenie svetlej výšky auta o 40 milimetrov a nová maska chladiča. Tiež štandardne montované strešné nosiče.

Zmeny v interiéri sú skôr kozmetického charakteru a týkajú sa nového čalúnenia a farebného vyhotovenia, ktoré má navodiť atmosféru auta iného charakteru. Aj pod kapotou zostáva takmer všetko to, čo ponúka bežné V40. Výnimkou má byť vypustenie základného benzínového štvorvalca T3 1,6/150 k a nahradenie motorom T4 1,6/180 k.

Najsilnejším bude päťvalec T5 2,5/254 k s krútiacim momentom 400 Nm a možnosťou dočasného zvýšenia o 40 Nm počas akcelerácie. Dodávať sa bude s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,1 sekundy. Táto špičková verzia sa ako jediná bude ponúkať aj s pohonom oboch náprav. Spotreba paliva sa uvádza 7,8 l/100 km. V niektorých krajinách bude tento motor dostupný aj s objemom 2,0 litra s výkonom 213 k a krútiacim momentom 300 Nm.

V naftovej ponuke to bude T4 1,6 GTDi/180 k, ktorý má maximálny krútiaci moment 270 Nm, vrátane dočasného zvýšenia o 30 Nm. Spotreba paliva je 5,5 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 129 g/km. V niektorých krajinách sa V40 Cross Country bude predávať aj s päťvalcovým motorom T4 2,0/180 k a krútiacom momentom 300 Nm.

Agregát T5 spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je dostupný v kombinácii s automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Powershift alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ide o systém, ktorý zabezpečuje rýchle radenie prevodových stupňov a navyše šetrí aj palivo.

Volvo očakáva, že predaj nového modelu Volvo V40 Cross Country bude na úrovni 17 000 vozidiel ročne, z čoho približne 50 percent z celkového počtu by sa malo predať v Európe.

Nové Volvo V40 Cross Country bude mať premiéru už na budúci týždeň na autosalóne v Paríži.

Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country
Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.