Volvo V40: úplne nové kombi

Štvrtok, 01 marec 2012

Nové Volvo V40 kombinuje škandinávsky luxusný vzhľad so špičkovou bezpečnosťou a dynamikou. Nové kombi s vylepšenými funkciami a vlastnosťami väčších modelov Volvo, navyše v elegantnom a kompaktnom vyhotovení, má namierené na konkurenciu v triede luxusných hatchbackov. Volvo V40 sa predstaví 6. marca na ženevskom autosalóne.

Volvo V40
Volvo V40, nové kombi švédskej automobilky v nižšej triede sa predstaví v Ženeve

Podľa modelového označenia V40 ide o automobil kategórie kombi, aj keď svojim dizajnom pripomína kategóriu päťdverových kompaktov. Nové V40 je moderný, výrazný automobil so škandinávskym luxusným vzhľadom, s puncom vysokej kvality a pozoruhodnými detailmi.

Ponuka motorov zahŕňa všetko od najmenšieho vznetového motora spoločnosti Volvo s emisiami CO2 iba 94 g/km až po preplňovaný zážihový motor T5 s výkonom 254 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/hod. za 6,7 sekundy. Všetky verzie motorov majú funkciu Start-Stop a regeneráciu brzdnej energie. Vybavené sú manuálnou 6stupňovou alebo automatickou prevodovkou.

Nové Volvo V40 prináša špičkový balík funkcií bezpečnosti a podpory vodiča, vrátane prelomového systému na rozpoznávanie chodcov s automatickým zabrzdením vyvinutým spoločnosťou Volvo, ale aj množstvo ďalších nových funkcií.

Medzi nové funkcie patrí na svete prvý airbag pre chodcov, asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a systém Park Assist Pilot, ktorý uľahčuje paralelné parkovanie. Nechýba ani systém na zabránenie zrážke pri nízkych rýchlostiach, City Safety, teraz vylepšený a funguje pri rýchlostiach do 50 km/hod.

Volvo od nového modelu očakáva, že ročne sa ho predá okolo 90 000 kusov. Až 85 percent z tohto počtu pôjde zákazníkom v Európe.

Výroba modelu Volvo V40 sa rozbehne v máji 2012. Model V40 sa bude vyrábať v závode spoločnosti Volvo v belgickom Gente.

Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40
Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.