Volvo XC40 Recharge: Prvý elektromobil švédskej znaky

Pondelok, 20 január 2020

Spoločnosť Volvo predstavila ešte v polovici októbra minulého roka prvý čistý elektromobil XC40 Recharge. Je prvým z radu elektromobilov, ktoré Volvo chystá pre nasledujúce roky.

Volvo-XC40-Recharge
Volvo XC40 Recharge – prvý plne elektrický Švéd má viac ako 400 koní

Model XC40 Recharge vychádza z najpredávanejšieho malého SUV XC40 a je prvým čisto elektrickým modelom značky. Prináša najmodernejšiu čisto elektrickú pohonnú jednotku a pohonom všetkých kolies. Dojazd vozidla na jedno nabitie je viac ako 400 km (WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor sa na 80 % kapacity nabije systémom rýchleho nabíjania za 40 minút.

Volvo má smelý plán, podľa ktorého každý aktuálny model značky príde aj ako elektrická verzia Recharge – od malého SUV XC40, cez modely radu 60 až po vlajkovú loď spoločnosti, veľké SUV XC90. Volvo je tak jediným výrobcom automobilov, ktorý pre každý model zo svojho radu ponúka aj plug-in hybridnú verziu.

Aby spoločnosť Volvo Cars pokryla očakávaný nárast dopytu po elektrických modeloch Recharge, plánuje strojnásobiť výrobnú kapacitu pre elektromobily a od roku 2020 pripraví ponuku pomenovanú Designer'sChoice pre modely Recharge s cieľom radikálne skrátiť dodacie lehoty. Volvo chce dosiahnuť, aby predaj plug-in hybridných vozidiel tvoril v roku 2020 20 % z celkových tržieb.

V priebehu nasledujúcich piatich rokov uvedie Volvo každý rok na trh čistý elektromobil, pretože do roku 2025 sa bude usilovať o to, aby 50 % celosvetového predaja tvorili elektromobily a zvyšok hybridy. Označenie Recharge sa stane ústredným názvom všetkých nabíjateľných modelov Volvo s čisto elektrickým a plug-in hybridným pohonom.

(jGold)
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.