Volvo XC40: Špičkové malé škandinávske SUV

Piatok, 19 január 2018

Najmenší člen rodiny SUV švédskej automobilky Volvo, kompaktné XC40, uviedlo u nás slovenské zastúpenie importéra pred dvomi mesiacmi. Oproti väčším súrodencom XC90 a XC60 sa v mnohom odlišuje svojim vzhľadom i architektúrou karosérie.

1 Volvo XC40

Do stále sa rozširujúcej a stále populárnejšej ponuky malých SUV a mestských crossoverov vstupuje teraz aj švédsky výrobca. Sú obľúbenou alternatívou pre svoje dynamické vlastnosti a najviac sa uplatňujú predovšetkým v mestskom prostredí. Nový model technologicky nadväzuje na svojich väčších súrodencov z radu 90 a 60, no prináša inovácie, ktoré doteraz Volvo vo svojich modeloch neponúkalo.

Novinka je dlhá 4425 mm, na šírku meria 1863 mm a vysoká je 1652 mm. Rázvor náprav 2702 mm naznačuje, že aj vnútorný priestor "malého" Švéda, navyše aj veľmi praktického, ponúkne dostatok miesta pre pohodlné cestovanie. Určite zaujme aj jazdnými vlastnosťami a bude dôstojne konkurovať modelom ako BMW X1 alebo Audi Q3, či Mercedesu GLA. Ako teda vidieť, menšie švédske SUV mieri vysoko, k čomu má aj všetky predpoklady.

Volvo XC40 sa viac približuje k segmentu SUV ako k mestským crossoverom. Typickým prvkom je celkový výška. Ale tiež svetlá výška nového švédskeho modelu, ktorá má hodnotu 21,1 centimetrov, tak typická pre segment SUV. Najmä v tomto smere vyhráva nad svojimi priamymi konkurentmi.

Nové XC40 prináša nové technológie, ktoré potešia majiteľov, prinesú väčší komfort, lepšie jazdné vlastnosti i väčšiu bezpečnosť. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na oceňované technológie bezpečnosti, konektivity a tešiť sa aj na informačno-zábavné systémy, ktoré sú známe z väčších nových vozidiel Volvo XC90 i XC60.

Pri uvedení ponúklo Volvo v novinke XC40 verzie z vrcholného portfólia nového modelu. Benzínovú verzia má pod kapotou so štvorvalcom T5 s výkonom 182 kW/248 k a krútiacim momentom 350 Nm. Naftu zastupuje biturbodiesel D4 s výkonom 140 kW/190 k a 400 Nm. Oba tieto modely spolupracujú s osemstupňovými automatickými prevodovkami Aisin. Pohon môže byť len na predné kolesá alebo na všetky štyri. Ponuku rozšíria ďalšie motory pre základné modely, pribudne tiež novovyvinutý benzínový trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 132 kW/180 k. Volvo ráta aj s hybridným a čisto elektrickým pohonom.

K bezpečnostným a asistenčným technológiám, ktoré ponúka XC40, patrí poloautonómny systém riadenia Pilot Assist, najnovšia generácia systému automatického brzdenia v meste City Safety, ochrana pred opustením jazdného pruhu, systém zmierňovania nárazov, systém upozornenia na križujúce vozidlá s funkciou automatického brzdenia a kameru so záberom 360°, ktorá pomáha pri parkovaní.

1 Volvo XC40 2 Volvo XC40 3 Volvo XC40
Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.