Volvo začína s výrobou C30 Electric

Utorok, 14 jún 2011

Volvo práve dokončilo etapu vývoja elektrického modelu C30 Electric. Prvé dodávky lízingovým zákazníkom, najmä firmám, úradom a vládnym inštitúciám sa uskutočnia koncom leta tohto roku.

Volvo C30 Electric
Výroba elektromobilu Volvo C30 Electric prebieha na linke v belgickom meste Gent

Volvo C30 Electric sa bude vyrábať pre lízingových zákazníkov Švédska, Belgicka, Holandska a Nórska. Skúšobné testy na flotile približne 50 áut, ktoré prebiehali od jesene 2010, sa skončili len prednedávnom. Volvo C30 Electric bolo tiež súčasťou projektu "One Tonne Life", v rámci ktorého rodina dostala za úlohu žiť čo možno klimaticky najohľaduplnejším životným štýlom počas šiestich mesiacov.

Elektrické modely C30 Electric sa vyrábajú na bežnej montážnej linke v belgickom Gente. Potom sa prepravia do Göteborgu na montáž motora, batérií a inej elektroniky určenej špeciálne pre tento model. Batérie sú umiestnené v priestore, kde sa bežne nachádza palivová nádrž, a tiež v osobitom priestore v stredovom tuneli vozidla. Toto riešenie umožnilo zachovať batožinový priestor bez zmeny.

Na dobíjanie elektromobilu sa používa bežná domáca elektrická zásuvka. Úplné nabitie trvá približne 7 hodín. Dojazd je až 150 km na úplné nabitie, maximálna rýchlosť 130 km/hod a zrýchlenie z 0 na 50 km/hod trvá štyri sekundy.

Volvo C30 Electric
Motor, batérie a ostatná špeciálna elektronika sa montujú vo švédskom Göteborgu

Projekt Volvo C30 Electric je súčasťou ambicióznej stratégie spoločnosti Volvo Cars Corporation v oblasti elektrifikácie pre nadchádzajúce roky.

Do konca roka 2012 má Volvo v pláne vyrobiť približne 250 vozidiel C30 Electric, v prípade záujmu sa tento počet môže zvýšiť.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.