VW up!, ako Mini-VW je tu. Oficiálne.

Utorok, 23 august 2011

Volkswagen už dávnejšie avizoval najmenší model označovaný ako up!, up s výkričníkom. Vyrábať sa začne už v decembri tohto roku v závode VW v Devínskej Novej Vsi pri Bratislave. Cieľom nového miniauta od Volkswagenu je uviesť na trh malý a bezpečný mestský automobil s čo najväčším vnútorným priestorom a nízkou spotrebou.

Volkswagen up!
Dlho očakávaný mini od Volkswagenu je tu. Oficiálne sa predstaví na IAA vo Frankfurte.

Z konceptu predstaveného ešte v roku 2007 je teraz reálny model s dĺžkou karosérie 3,54 metra. Na svoju kategóriu má rázvor náprav 2,42 metra, ktorým prekonáva aj niektoré o triedu vyššie modely a poskytne posádke nadštandardný vnútorný priestor. Ten je veľký aj vďaka šírke 1,64 metra a výške 1,48 metra.

Očakávajú sa tri stupne výbavy: základná take up!, komfortná move up! a vrcholná hight up!. Za príplatok si zákazník môže objednať bezpečnostný systém City Brake, ktorý do rýchlosti 30 km/h dokáže zabrániť zrážke s vpredu idúcim vozidlom.

Napriek veľmi malým previsom karosérie vpredu i vzadu vyšiel konštruktérom aj zámer dať minimodelu nadštandardne veľký batožinový priestor s objemom 215 litrov, po sklopení zadných operadiel dokonca 951 litrov.

Nová generácia najmenšieho modelu VW sa spočiatku bude vyrábať len v jednej karosárskej verzii s jedným trojvalcovým motorom s objemom jedného litra a dvoma výkonovými variantmi 60 a 75 koní. Spotreba má byť 4,2, resp. 4,3 litra na sto kilometrov, čo zodpovedá množstvu emisií pod sto gramov na kilometer. V roku 2013 by sa mal začať vyrábať aj elektrický variant. Hovorí sa aj o verzii s pohonom na zemný plyn (CNG).

Mini volkswagen bude spoločným modelom pre značky VW, Škoda i Seat.

Svetovú premiéru bude mať v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne a predávať sa má začať koncom tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: VW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.