Wiesmann GT MF4-S štartuje

Streda, 03 marec 2010

Exkluzívnym vystavovateľom na ženevskom autosalóne je popredná nemecká firma Wiesmann, ktorá sa špecializuje výhradne na výrobu športových automobilov. A nie hocakých. Dominuje im prísne športový dizajn, výkon motora a vysoká rýchlosť. Po výrobnej a technickej stránke zasa najmodernejšie technológie a strojovú výrobu dopĺňa v najvyššej možnej miere ručná výroba. A výsledok? Jedinečné, unikátne a skvostné športové automobily, ktoré svojmu majiteľovi prinášajú najvyšší pôžitok z jazdy. Bude ním aj novinka Wiesmann GT MF4-S, ktorá má v týchto dňoch (od 4. do 14. marca) v Ženeve svetovú premiéru?

Wiesmann GT MF4-S

Nemecká firma Wiesmann z mestečka Duelmen je popredným nemeckým výrobcom, ktorý sa špecializuje výhradne na výrobu športových automobilov. Ďalšou zaujímavosťou produkcie tohto kusového producenta je, že celú svoju výrobu realizuje ručnou výrobou, čo znamená, že každý detail sa dokončuje ručne. Firma, ktorá vznikla v roku 1988 o sebe tvrdí, že kombinuje nadčasový dizajn so state-of-the-art technológiou, teda po technickej stránke tou najmodernejšou.

Exkluzívne športové kupé stavia firma Wiesmann s použitím niektorých komponentov z rýchlych BMW, teda modelov M (predchádzajúci model MF3 Roadster mal pod kapotou radový šesťvalec 3,2 l z BMW M3 E46 s výkonom 343 koní). Každý Wiesmann je skutočným unikátnym exemplárom a jazda s ním poskytuje pre vodiča exkluzívne a nezabudnuteľné zážitky z jeho riadenia. Keďže automobily Wiesmann sa vyrábajú na objednávku, zákazník si môže objednať nadštandardnú výbavu a najrozmanitejšie doplnky a funkcie. Každý nový Wiesmann je potom skutočným unikátom a neexistujú dva zhodné modely.

Nový Wiesmann MF4-S predstavený v týchto dňoch v Ženeve bude poháňať motor z BMW M3 novej generácie. Osemvalcový motor s valcami do V so zdvihovým objemom 4,0 litra poháňa kolesá zadnej nápravy, na ktoré posiela výkon 420 koní, čo vystačí na atakovanie rýchlosti 300 km/h. Ešte zaujímavejší je údaj o akcelerácii na stovku, keď z pokoja ju dosiahne za rovné štyri sekundy. Zaujímavá je aj cena nového modelu: začína sa na šesťcifernej sume 133 800 eur, čo je v prepočte na starú menu vyše štyri milióny korún. Za túto sumu dostane nový vlastník úchvatný dizajn v spojení s pôsobivými jazdnými výkonmi. Nuž – za šperk sa platí. A nemalé sumy. Inak to nie je ani v prípade nového modelu Wiesmann GT MF4-S.

Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S
Autor: J. Goldberger
Foto: Wiesmann
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.