Wiesmann GT MF4-S štartuje

Streda, 03 marec 2010

Exkluzívnym vystavovateľom na ženevskom autosalóne je popredná nemecká firma Wiesmann, ktorá sa špecializuje výhradne na výrobu športových automobilov. A nie hocakých. Dominuje im prísne športový dizajn, výkon motora a vysoká rýchlosť. Po výrobnej a technickej stránke zasa najmodernejšie technológie a strojovú výrobu dopĺňa v najvyššej možnej miere ručná výroba. A výsledok? Jedinečné, unikátne a skvostné športové automobily, ktoré svojmu majiteľovi prinášajú najvyšší pôžitok z jazdy. Bude ním aj novinka Wiesmann GT MF4-S, ktorá má v týchto dňoch (od 4. do 14. marca) v Ženeve svetovú premiéru?

Wiesmann GT MF4-S

Nemecká firma Wiesmann z mestečka Duelmen je popredným nemeckým výrobcom, ktorý sa špecializuje výhradne na výrobu športových automobilov. Ďalšou zaujímavosťou produkcie tohto kusového producenta je, že celú svoju výrobu realizuje ručnou výrobou, čo znamená, že každý detail sa dokončuje ručne. Firma, ktorá vznikla v roku 1988 o sebe tvrdí, že kombinuje nadčasový dizajn so state-of-the-art technológiou, teda po technickej stránke tou najmodernejšou.

Exkluzívne športové kupé stavia firma Wiesmann s použitím niektorých komponentov z rýchlych BMW, teda modelov M (predchádzajúci model MF3 Roadster mal pod kapotou radový šesťvalec 3,2 l z BMW M3 E46 s výkonom 343 koní). Každý Wiesmann je skutočným unikátnym exemplárom a jazda s ním poskytuje pre vodiča exkluzívne a nezabudnuteľné zážitky z jeho riadenia. Keďže automobily Wiesmann sa vyrábajú na objednávku, zákazník si môže objednať nadštandardnú výbavu a najrozmanitejšie doplnky a funkcie. Každý nový Wiesmann je potom skutočným unikátom a neexistujú dva zhodné modely.

Nový Wiesmann MF4-S predstavený v týchto dňoch v Ženeve bude poháňať motor z BMW M3 novej generácie. Osemvalcový motor s valcami do V so zdvihovým objemom 4,0 litra poháňa kolesá zadnej nápravy, na ktoré posiela výkon 420 koní, čo vystačí na atakovanie rýchlosti 300 km/h. Ešte zaujímavejší je údaj o akcelerácii na stovku, keď z pokoja ju dosiahne za rovné štyri sekundy. Zaujímavá je aj cena nového modelu: začína sa na šesťcifernej sume 133 800 eur, čo je v prepočte na starú menu vyše štyri milióny korún. Za túto sumu dostane nový vlastník úchvatný dizajn v spojení s pôsobivými jazdnými výkonmi. Nuž – za šperk sa platí. A nemalé sumy. Inak to nie je ani v prípade nového modelu Wiesmann GT MF4-S.

Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S
Autor: J. Goldberger
Foto: Wiesmann
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.