XC60 - najbezpečnejšie Volvo

Utorok, 19 február 2008

Volvo sprístupnilo prvé fotografie svojho nového modelu Volvo XC60. Má to byť nielen najbezpečnejšie Volvo všetkých čias, ale vraj aj najúžasnejšie. Nový model XC60 bude mať premiéru o necelé dva týždne na autosalóne v Ženeve.

Volvo XC60

Nové terénne vozidlo spoločnosti Volvo odvážne vstúpilo do náročného a rýchlo sa rozvíjajúceho segmentu a môže sa pochváliť vzrušujúcou kombináciou dvoch rozdielnych štýlov áut. V spodnej partii sú to nezameniteľné svaly modelu XC v kombinácii so zvýšeným podvozkom a veľkými kolesami. Horná časť karosérie pripomína svojimi líniami a tvarom športové kupé. Nové XC60 bude najmenším SUV z modelového radu XC - menšie ako XC90 i XC70 a bude konkurovať stredným SUV ako sú BMW X3 či Land Rover Freelander, alebo Honda CR-V. Interiér bude mať veľa spoločného s väčšími súrodencami radu XC, čo naznačil aj pred vyše rokom v Detroite predstavený koncept XC60.

Jednou z charakteristických vlastností modelu XC60 sú inteligentné bezpečnostné systémy. Napríklad City Safety, funkcia, ktorá má zabrániť alebo znížiť vplyv nárazu pri nízkych rýchlostiach, ktoré sú typické v mestskej premávke. Ak hrozí náraz do vozidla idúceho pred ním a vodič nestačí zareagovať, systém automobil zabrzdí. Volvo je prvým výrobcom, ktorý túto funkciu ponúka ako štandardnú. City Safety potvrdzuje, že tento model je najbezpečnejší, aký kedy spoločnosť Volvo vyrobila. Nové XC60 je vybavené bezpečnostným know-how a technológiami, ktoré sú určené na zabránenie nehodám a mal by ochrániť všetkých účastníkov kolízie.

Model XC60 ponúka na začiatok tri typy motorov: turbodúchadlom preplňovaný benzínový šesťvalec T6, ktorý má výkon 285 k, a dva varianty naftového päťvalcového turbodiesela s objemom 2,4 litra s výkonmi 163 a 185 konských síl. Pohon všetkých štyroch kolies je pri týchto motoroch štandardom. V priebehu roka 2009 príde ešte 2,4-litrový nový naftový motor, ktorý spĺňa podmienky normy Euro 5. Jeho emisie CO2 dosiahnu okolo 170 g/km a bude zo všetkých najúspornejší. Bude mať výkon 163 koní a bude pod kapotou verzie s pohonom len predných kolies.

Volvo plánuje vyrobiť ročne 67 000 automobilov nového modelu XC60. Vyrábať sa bude v belgickom v meste Gent. S predajom v Európe sa počíta v druhej polovici roku 2008.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.