Zbohom Octavia Tour I, nech žije Tour II

Streda, 10 november 2010

Jedným z hlavných pilierov značky Škoda je modelový rad Octavia. Významnú rolu tu zohrala celosvetovo úspešná jej prvá generácia vyrábaná od roku 1996. Posledná s poradovým číslom 1 442 126 uzatvára teraz výrobu tohto modelu. Modelový rad Octavie I však ďalej pokračuje aktuálnou druhou generáciou Octavia Tour.

Škoda Octavia Tour
Škoda Octavia Tour druhej generácie má podobne ako jej predchodca verzie liftback i kombi

V roku 1998 uviedla česká škodovka aj variant kombi a neskôr aj pohon všetkých štyroch kolies. V roku 2000 prešiel úspešný model modernizáciou. Octavia priniesla nové motory aj technológie, ako automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, šesťstupňová prevodovka, kotúčové brzdy aj na zadnej náprave ale aj prvky bezpečnosti ako ESP, ASR alebo EDS. Octavia tiež predstavila prvé pohonné agregáty s turbodúchadlom v histórii značky, a to benzínové aj naftové. Zlomová bola tiež technológia vstrekovania pri naftových motoroch. Došlo tu k prechodu zo vstrekovania "do komôrky" na priamy vstrek (TDI/SDI).

Octavia znamenala pre Škodu Auto aj revolúciu v dizajne. Úplne nové poňatie karosérie v podobe liftback dodnes dopĺňa bezkonkurenčný objem batožinového priestoru v tejto triede a uľahčuje jeho využitie pri nakladaní a vykladaní batožiny. Karoséria liftback sa stala jedným z poznávacích znakov tohto úspešného modelového radu.

Výroba Octavie I, v súčasnosti označovaná ako Tour, sa skončila v prvej polovici tohto roku. Len prednedávnom oznámila Škoda Auto, že pokračuje vo výrobe tohto modelu v jeho druhej generácii ako Octavia Tour II. Základom pokračovateľa novej Tour nie je úplne nový model s drahým vývojom, ale druhá generácia Octavie pred jej faceliftom. Teraz škodovka oznámila začiatok predaja novej generácie Octavie Tour. K zákazníkom sa tak dostáva osvedčený model, navyše vo veľmi výhodnej cenovej ponuke.

Nová Tour sa bude ponúkať vo verzii liftback i kombi. V ponuke budú tri motorizácie, všetky s 5stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Ide o benzínový motor s objemom 1,4 litra s výkonom 59 kW/80 k a 1,6 litra s výkonom 75 kW/102 k. Obe pohonné jednotky spĺňajú emisnú normu Euro 5. Zo vznetovej ponuky pre mimoeurópske trhy aj motor 2,0 TDI so vstrekovaním common rail s výkonom 81 kW/110 k.

Octavia Tour druhej generácie má v štandardnej výbave okrem iného airbagy vodiča a spolujazdca, ABS, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, elektricky nastaviteľné vonkajšie zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Základná cena modelu Octavia Tour II vo verzii limuzína je 10 990 € a 12 490 € vo verzii kombi. Pri využití značkového financovania prostredníctvom Volkswagen finančné služby je možnosť získať Octavia Tour II za cenu už od 9 990 €.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."