Zbohom Octavia Tour I, nech žije Tour II

Streda, 10 november 2010

Jedným z hlavných pilierov značky Škoda je modelový rad Octavia. Významnú rolu tu zohrala celosvetovo úspešná jej prvá generácia vyrábaná od roku 1996. Posledná s poradovým číslom 1 442 126 uzatvára teraz výrobu tohto modelu. Modelový rad Octavie I však ďalej pokračuje aktuálnou druhou generáciou Octavia Tour.

Škoda Octavia Tour
Škoda Octavia Tour druhej generácie má podobne ako jej predchodca verzie liftback i kombi

V roku 1998 uviedla česká škodovka aj variant kombi a neskôr aj pohon všetkých štyroch kolies. V roku 2000 prešiel úspešný model modernizáciou. Octavia priniesla nové motory aj technológie, ako automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, šesťstupňová prevodovka, kotúčové brzdy aj na zadnej náprave ale aj prvky bezpečnosti ako ESP, ASR alebo EDS. Octavia tiež predstavila prvé pohonné agregáty s turbodúchadlom v histórii značky, a to benzínové aj naftové. Zlomová bola tiež technológia vstrekovania pri naftových motoroch. Došlo tu k prechodu zo vstrekovania "do komôrky" na priamy vstrek (TDI/SDI).

Octavia znamenala pre Škodu Auto aj revolúciu v dizajne. Úplne nové poňatie karosérie v podobe liftback dodnes dopĺňa bezkonkurenčný objem batožinového priestoru v tejto triede a uľahčuje jeho využitie pri nakladaní a vykladaní batožiny. Karoséria liftback sa stala jedným z poznávacích znakov tohto úspešného modelového radu.

Výroba Octavie I, v súčasnosti označovaná ako Tour, sa skončila v prvej polovici tohto roku. Len prednedávnom oznámila Škoda Auto, že pokračuje vo výrobe tohto modelu v jeho druhej generácii ako Octavia Tour II. Základom pokračovateľa novej Tour nie je úplne nový model s drahým vývojom, ale druhá generácia Octavie pred jej faceliftom. Teraz škodovka oznámila začiatok predaja novej generácie Octavie Tour. K zákazníkom sa tak dostáva osvedčený model, navyše vo veľmi výhodnej cenovej ponuke.

Nová Tour sa bude ponúkať vo verzii liftback i kombi. V ponuke budú tri motorizácie, všetky s 5stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Ide o benzínový motor s objemom 1,4 litra s výkonom 59 kW/80 k a 1,6 litra s výkonom 75 kW/102 k. Obe pohonné jednotky spĺňajú emisnú normu Euro 5. Zo vznetovej ponuky pre mimoeurópske trhy aj motor 2,0 TDI so vstrekovaním common rail s výkonom 81 kW/110 k.

Octavia Tour druhej generácie má v štandardnej výbave okrem iného airbagy vodiča a spolujazdca, ABS, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, elektricky nastaviteľné vonkajšie zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Základná cena modelu Octavia Tour II vo verzii limuzína je 10 990 € a 12 490 € vo verzii kombi. Pri využití značkového financovania prostredníctvom Volkswagen finančné služby je možnosť získať Octavia Tour II za cenu už od 9 990 €.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.