Značka DS uviedla v Pekingu nový model 4S

Utorok, 10 máj 2016

Nedávny autosalón v Pekingu , ktorý sa skončil v nedeľu 8. mája, ozdobila premiéra nového modelu značky DS určeného iba na čínsky trh – model DS 4S.

1 DS 4S

Prémiový sedan vyvinutý vo Francúzsku sa vyrába vo fabrike v meste Šenzen a predstavuje spojenie technologickej vyspelosti a výraznej príťažlivosti. Kompaktný model DS 4S sa vyznačuje tiež dynamickým dizajnom a dokonale dopĺňa modelové portfólio značky DS v Číne: DS 5, DS 5 LS a SUV DS 6.

Značka DS posilňuje svoju prítomnosť na tomto trhu a čínskym vodičom prináša automobil schopný splniť všetky ich predstavy. Novinka vyniká dizajnom, dynamikou a komfortom, ktoré stelesňujú značku DS. Návštevníci autosalónu mohli obdivovať model DS 4S v príťažlivej červenej farbe Dark Fire, ale aj modely DS 6, DS 5LS, ako aj model DS 5 odetý v exkluzívnom zlatom laku Gold Mat. Históriu značky DS pripomenul model DS 21 v pôvodnej červenej farbe.

3 DS 4S

Hlavný dizajnový identifikačný prvok značky DS, mriežka DS Wings, je aj na modele DS 4S, čím sa nový model už na prvý pohľad hlási k rodine DS. Svetlomety LED Vision stvárnené ako samostatné diamanty zvyšujú vizuálnu príťažlivosť a avantgardný vzhľad. Na začiatok predaja dostal model DS 4S exkluzívny červený lak Dark Fire.

V interiéri výnimočnosť vozidla pripomína kožené čalúnenie a výber jedinečných prémiových materiálov. Palubná doska je celá ručne potiahnutá kožou, čo vystihuje umenie parížskych remeselníkov. Kožou sú potiahnuté aj výplne dverí. Sedadlá majú tvar náramku pánskych hodiniek. Ide o odkaz na francúzsky luxus a zároveň aj poznávací znak, ktorý sprevádza značku DS od jej vzniku. V oblastiach konektivity využíva DS 4S technológiu DS Conect s funkciami ako navigácia, bezpečnosť, lifestyle, komunikácia a mnohé ďalšie.

5 DS 4S

Model DS 4S môže poháňať jeden z trojice benzínových motorov s výkonom od 100 kW/136 k po 150 kW/204 k spojených s najnovšou automatickou prevodovkou EAT6. Nový model DS 4S predstavil na čínskom trhu aj motor PureTech, ktorý dostal ocenenie Motor roka 2015.

Autosalón v Pekingu bol príležitosťou pre značku DS, aby pripomenula výrazné aktivity značky DS na majstrovstvách elektrickej formuly E. Na autosalóne predstavila aj monopost s elektrickým pohonom DSV-01 tímu DS Virgin Racing.

1 DS 4S 2 DS 4S 3 DS 4S 4 DS 4S 5 DS 4S 6 DS 4S
Autor: J. Goldberger
Foto: DS
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.