Dacia Spring vo finále Autobest

Piatok, 29 október 2021

Vo finále o auto roka 2022 Autobest sa do šesťčlenného finále dostala aj Dacia Spring. Z nich sa vyberie auto, ktoré predstavuje najlepšiu kúpu. Kritériom je najlepší pomer ceny a hodnoty, takže do finále sa dostali väčšinou cenovo dostupnejšie autá, medzi nimi aj Dacia Spring.

Dacia-Spring

Auto na čisto elektrický pohon predstavené v marci tohto roka stelesňuje podľa výrobcu elektrickú revolúciu. Cieľom modelu Dacia Spring je priblížiť elektrickú mobilitu na dosah každému, navyše s prvkami výbavy ako sú navigácia, zrkadlenie smartfónu, klimatizácia, elektrické otváranie okien a iné za cenu, ktorá je v Európe bezkonkurenčná.

Štvorsedadlové auto s výborným vzhľadom a takmer 300 litrovým batožinovým priestorom predstavuje oveľa viac než mnohí jeho mestskí rivali. Všestranné nabíjanie na verejnej sieti, na rýcholonabíjačke, ale aj na domácej nabíjačke, dojazd v meste až 305 km, 230 km v kombinovanom cykle WLTP robia z modelu Dacia Spring perfektné elektrické vozidlo na každodenné použitie a dochádzanie do práce.

Víťaza spoznáme koncom tohto roka. Nádej je aj na strane Dacie Spring, ktorá je v súčasnosti s cenou 16 700 eur najlacnejší elektromobil na trhu, na strane druhej ponúka veľmi slušnú výbavu.

(jGold)
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
1-mini-pre-radost
Brit Nicholas Nico Martin vytvoril netradičný charitatívny projekt, keď so svojím elektrickým Mini roznáša v predvianočnom čase radosť ľuďom v Británii. Od 25. novembra precestuje celé Spojené kráľovstvo, aby s elektrickým Mini pokrytým 2000 LED svetielkami šíril radosť. Jeho cesta má aj charitatívny rozmer. Chce počas nej vyzbierať čo najviac peňazí pre organizácie MS Trust a Duchenne UK, ktoré sa venujú pacientom so sklerózou multiplex a so svalovou dystrofiou a aj pre britskú Alzheimerovu spoločnosť. David George, riaditeľ Mini Veľkej Británie: "Sme poctení, že môžeme byť súčasťou Nicovho fundraisingového projektu. Je to úžasný nápad, ktorý spojí ľudí, rozosmeje ich a zároveň získa financie pre úžasné charitatívne ciele."
1-Toyota-Mirai
Úmysel Japonska orientovať svoju ekonomiku na vodík začína mať konkrétne podoby. V minulom roku spustili do prevádzky výskumné a výrobné zariadenie Fukushima Hydrogen Energy Research Field, ktoré už dodávalo vodík na okruh Suzuka pomocou nákladných automobilov na biopalivá. Nákladné autá poháňané palivovými článkami zasa slúžili na prevoz vodíka dovážaného z Austrálie. Testovací program realizujú spoločne Toyota a spoločnosti Kawasaki Heavy Industries s ďalšími dvomi partnermi. Použitie nákladných áut na vodík a nákladných automobilov na biopalivá je spôsob, ako čo najrýchlejšie znížiť emisie CO² v dopravnom priemysle.
Haico-Van-Der-Luyt
Autom roka v Nemecku (GCOTY) v kompaktnej triede sa stal nový Peugeot 308. Vyhral v konkurencii 11 vozidiel od 9 výrobcov. Porota ocenila, že zákazníci si budú môcť vybrať modely s benzínovými, naftovými ako aj dvomi plug-in hybridnými pohonmi. Ďalšími dôvodmi pre ocenenie kompaktného hatchbacku sú moderné technológie, digitálny a individuálne nastaviteľný displej prístrojovej dosky Peugeot i-Cockpit, ako aj nový dizajn s novým logom Peugeot. Nový model Peugeot 308 sa v Nemecku predáva za cenu od 23 200 eur. Ocenenie Auto roka v Nemecku udeľuje porota zložená z 20 motoristických novinárova z viacerých krajín Európy, je nezávislá od akéhokoľvek vydavateľstva alebo automobilky.Šéf automobilky Haico Van Der Luyt s ocenením GCOTY