Elektrický Citroen e-Jumpy dodávkou roka

Nedeľa, 10 január 2021

S prestížnym titulom Van of theYear 2021 sa môže pochváliť model ë-Jumpy francúzskej automobilky Citroën. Zdobí ho moderný dizajn a štýl, komfort na palube, dynamické jazdné vlastnosti a to, že chráni životné prostredie, kvalitu ovzdušia a optimalizuje prevádzkové náklady.

Citroen-eJumpy

To boli hlavné dôvody, prečo 24-členná medzinárodná porota zložená z novinárov, ktorí sa zameriavajú na ľahké úžitkové vozidlá, dala svoj hlas dodávke zameranej na energetickú zmenu s jedným z najlepším elektrických pohonov, navyše prispôsobenú potrebám podnikateľského prostredia.

Citroën svoj elektrický model ë-Jumpy predstavil v máji roku 2020. Pre podnikateľov, živnostníkov a ostatných užívateľov dodávkových vozidiel prináša ë-Jumpy konkrétne riešenia zamerané na ich potreby a využívanie.

Elektrický pohon modelu ë-Jumpy zvyšuje pohodlie na palube a zjednodušuje ovládanie vozidla. Zabudovanie batérií sa podarilo vyriešiť tak, aby sa zachovali jazdné a úžitkové vlastnosti modelu Jumpy, ktoré patria na špičku segmentu.

Dojazd do vzdialenosti 330 km a možnosť vjazdu do vyhradených mestských zón znamená veľkú všestrannosť využitia. Pritom vozidlo chráni životné prostredie, kvalitu ovzdušia a optimalizuje prevádzkové náklady.

K ocenenie modelu ë-Jumpy titulom medzinárodná dodávka roka generálny riaditeľ Citroënu Vincent Cobée povedal: "Celý tím automobilky Citroën je veľmi hrdý a teší sa zo zisku titulu Van of theYear 2021. Elektrická verzia Jumpy prináša živnostníkom a podnikateľom nové riešenia mobility v mestských zónach, ale vďaka dojazdu zvládne aj prepravné nároky v mimomestskom prostredí. Pritom si zachováva všetky vlastnosti a vymoženosti verzií so spaľovacími motormi."

Zisk titulu Van of theYear 2021 oceňuje schopnosti značky Citroën v oblasti úžitkových vozidiel ako aj stratégiu, ktorá sa zameriava na elektrifikáciu modelového portfólia značky Citroën, čím automobilka reaguje na najnovšie požiadavky klientov na mobilitu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."