Ford Kuga plug-in hybrid, najúspešnejší hybrid zo zásuvky

Utorok, 14 marec 2023

Ford Kuga nie je na trhu žiadny nováčik, ani verzia plug-in hybrid, a práve táto vrcholná verzia elektrifikovaného SUV bola od svojho príchodu na trh v roku 2019 tou vyhľadávanou a posledné dva roky aj najpredávanejšou verziou.

ford-kuga-flash
Ford Kuga plug-in hybrid je posledné dva roky najúspešnejším plug-in hybridným SUV na európskom trhu

Plug-in hybridný model značky s modrým oválom v znaku je spomedzi troch hybridných variantov, mild hybrid, hybrid a plug-in hybrid už druhý rok po sebe najpredávanejším plug-in hybridom kategórie SUV v Európe.

Vďačí za to určite aj inteligentnému hnaciemu ústrojenstvu. Model Kuga je navrhnutý tak, aby užívateľovi poskytoval čo najlepšiu flexibilitu. Celkový dojazd modelu Kuga plug-in hybrid na čisto elektrický pohon je podľa európskeho cyklu merania WLTP od 57 do 67 km pri spotrebe energie od 14,4 do 15,9 kWh na 100 kilometrov. To je vzdialenosť, ktorú Kuga prejde na čisto elektrický pohon.

Pri obľube u zákazníkov boduje plug-in hybridný model aj priebežnou modernizáciou. Napríklad vylepšením o čierny dizajnový balík Kuga ST-Line X Black, ktorý pridáva k svojmu exteriéru dizajnové prvky ako je strecha s čiernym lakovaním, čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel, čierne vetracie otvory v prednej maske a zadný spojler. Alebo štandardné 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin v čiernej úprave.

Modely Kuga je možné od minulého roka vybaviť aj voliteľným komfortným sedadlom pre vodiča a spolujazdca, ktoré ponúkajú nastavenia v 18 smeroch. Sedadlo schválila popredná organizácia pre zdravie chrbta – Kampaň za zdravý chrbát.

V čom vidí úspech plug-in hybridného modelu Kuga Jon Williams, šéf spoločnosti Ford Blue Europe? Podľa neho narastajúci úspech modelu elektrifikovaného modelu Kuga ukazuje, akú úlohu môžu zohrať flexibilné hnacie sústavy z hľadiska pomoci zákazníkom pri prechode na elektrický pohon.

Kuga plug-in hybrid má pod kapotou najobjemnejší motor z ponuky Kuga, benzínový 2,5 litrový Duratec (112 kW/152 k) pracujúci v Atkinsonovom cykle. V kombinácii s elektromotorom a lítium-ionovou batériou s kapacitou 14,4 kWh dáva kombinovaný výkon 165 kW/224 k.

S týmto pohonným ústrojenstvom vďačí Kuga úspechu na trhu aj vďaka nízkym emisiám CO2 len 21 až 30 g/km, spotrebe paliva 0,9 – 1,3 l/100 km a dojazdu 57 až 67 km na čisto elektrický pohon.

Ford zároveň uvádza, že rozsah emisií CO2 a spotreba paliva sa môžu líšiť v závislosti od variantov vozidla ponúkaných na jednotlivých trhoch. A čo je samozrejmé a prvotné je to, že to závisí aj od štýlu jazdy vodiča a podmienok za akých sa jazdí.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
skoda
Okrúhle výročia sú vždy vhodné na oslavu. Škoda na Slovensku je pripravená osláviť svoju tridsaťročnú prítomnosť na slovenskom trhu a pripravila si u vybraných predajcov po celom Slovensku deň otvorených dverí. Na návštevníkov čaká pestrý program, ako súťaže, testovacie jazdy na modeloch 30 edition, ale aj možnosť vyskúšať si elektrifikované modely najnovších generácií. Ďeň otvorených dverí sa uskutoční v sieti predajcov Škoda počas soboty 1. apríla 2023. Najväčším lákadlom pre návštevníkov okrem príjemného občerstvenia, programov pre celé rodiny a testovacích jázd bude súťaž o dovolenku s elektromobilom Enyaq iV.
1-goodyear-urbanmax
Goodyear uviedol na trh nové pneumatiky pre verejnú osobnú dopravu. Pneumatiky Urbanmax Commuter preklenujú medzeru medzi pneumatikami na diaľkové a mestské použitie. Vyvinuli ich špeciálne pre vozidlá prevádzkované na medzimestských a prímestských spojoch. Pneumatiky Urbanmax Commuter sú pripravené na elektrický pohon, na vozidlá s elektrickým, hybridným aj bežným dieselovým pohonom. To znižuje požiadavky na skladové zásoby prevádzkovateľa, pretože dopravcovia môžu používať rovnaké pneumatiky na všetkých vozidlách bez ohľadu na ich pohon. Pneumatiky spĺňajú najdôležitejšie požiadavky elektrických vozidiel, takže pre dopravcov predstavujú dobré riešenie pri prechode z konvenčného na elektrický pohon.
Martin-Lauer
Na čele marketingového a komunikačného oddelenia českého, slovenského a maďarského zastúpenia výrobcu nákladných vozidiel Scania stojí od januára tohto roku Martin Lauer. Má bohaté skúsenosti z vedúcich pozícií na oddeleniach komunikácie a marketingu. Pracoval okrem iného v spoločnostiach Mercedes-Benz Czech Republic, Škoda Auto, Ogilvy One alebo v Českomoravskej stavebnej sporiteľni. Na pozícii strieda Ondřeja Koubka. Martin Lauer je absolventom pražskej VŠ ekonomickej. Do spoločnosti Scania sa vracia po viac než desiatich rokoch do automotive. V osobe Martina Lauera získala Scania človeka s bohatými skúsenosťami v oblasti marketingu a komunikácie.