Honda Civic Type R - rekord okruhu Suzuka

Sobota, 11 júl 2020

Nový rekord vozidla s pohonom predných kolies na okruhu Suzuka s časom na jeden okruh má hodnotu 2:23:993 min. Patrí modelu Honda Civic Type R limitovanej edície Limited Edition. Tento model je doposiaľ najextrémnejším z modelov Type R.

Civic-TypeR

Honda Civic Type R Limited Edition nastavila nový rekord na jeden okruh pre vozidlá s pohonom predných kolies na svetoznámom okruhu Suzuka v Japonsku. Okruh Suzuka je 5,8 km dlhý, známy je svojimi extra rýchlymi šikanami a náročnými zákrutami. Trať okruhu je začlenená do schémy "číslo osem", ktorá obsahuje cieľovú rovinku dlhú 1,2 km.

Limitovaný Civic Type R so svojimi ľahkými komponentmi, modernizovaným podvozkom a riadením a odľahčeným interiérom zameraným na vodiča, posunul hranice toho, čo možno dosiahnuť s pohonom predných kolies.

Okruh Suzuka, v kalendári formuly1uznávaný za vrchol, je od roku 1962 dôležitým skúšobným miestom na vývoj výkonných vozidiel a motorov Honda. Bol postavený podľa pokynov zakladateľa spoločnosti a prezidenta Soichiro Honda, ktorý je autorom chýrneho výroku "Automobily nie je možné vylepšovať, ak sa ich schopnosti nebudú testovať na pretekárskom okruhu."

Rekord na okruhu dosiahlo vývojové vozidlo Type R Limited Edition, ktoré prešlo posledným hodnotením výkonnosti vo februári 2020. Vývojové vozidlo malo rovnaké technické parametre ako výrobná verzia bez ďalších úprav alebo vylepšenia výkonu. Tento model je aktuálne v predaji v celej Európe.

Pre Európu sa vyrobí len 100 kusov modelu Type R Limited Edition, z nich každý bude profitovať z vynikajúcej jazdnej dynamiky a štandardu výkonu Type R. Nová limitovaná edícia modelu Type R má ľahké 20-palcové kované disky z ľahkej zliatiny BBS a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup2. Sú navrhnuté výhradne pre jazdu na okruhu, poskytujú však mimoriadny výkon aj na bežných cestách, pričom na hmotnosti sa ušetrilo 10 kg.

Model Type R Limited Edition si zachoval výkonný 2,0-litrový motor VTEC Turbo modelu Type R. Maximálny výstupný výkon je 320 koní pri 6500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 400 Nm od 2500 do 4500 otáčok. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 5,7 sekundy.

Civic Type R Limited Edition bude k dispozícii v exkluzívnej žltej farbe Sunlight Yellow a na zadnej časti karosérie bude mať unikátny čierny chrómový znak Civic a kontrastnú čiernu lesklú strechu. Jeho agresívny štýl dotvárajú lesklé čierne zrkadlá a nasávací otvor na kapote.

Interiér Type R Limited Edition odráža športovú krvnú líniu Hondy s červenými anatomickými sedadlami a štítkom označujúcim výrobné číslo automobilu. Volant je potiahnutý Alcantarou a nová hlavica radiacej páky má tvar slzy. Zábavno-informačný a klimatizačný systém absentuje, čím sa znížila hmotnosť, ale zadné sedadlá zostávajú kvôli každodennej použiteľnosti. Honda ušetrila na hmotnosti limitovaného Civica Type R 47 kg.

Okrem novej limitovanej edície bude Civic Type R mať aj variant Sport Line, ktorý kombinuje vysoký výkon so stabilnejším dizajnom a väčším pohodlím. Všetky modely v novej zostave Type R, vrátane štandardnej verzie GT, boli aktualizované na modelový rok 2020.

Medzi tieto vylepšenia patrí vylepšený brzdový systém s dvojdielnymi prednými brzdovými kotúčmi a novými brzdovými doštičkami. Okrem toho boli na všetkých modeloch typu R vylepšené aj nastavenia odpruženia a adaptívny tlmiaci systém, aby boli pohotovejšie, aby sa zlepšila reakcia, ostrá ovládateľnosť a celková kvalita jazdy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.