Honda vyrobila za 70 rokov 400 miliónov motoriek

Piatok, 27 december 2019

Honda oslávila sedemdesiate výročie výroby motocyklov. Za ten čas na celom svete vyrobila 400 miliónov kusov. Prvým motocyklom, ktorý v roku 1949 opustil továreň bol model Dream D-Type.

1-Honda-CBR-1000RR-R
Nová Honda CBR-1000RR-R Fireblade prekypuje výkonom. Jej štvorvalcový motor vyprodukuje nie menej ako 160 kW, čo je 218 koní.

Spoločnosť Honda založili v roku 1948 a sériová výroba motocyklov v prvej továrni mimo Japonska sa začala v Belgicku v roku 1963. Odvtedy Honda rozšírila svoju globálnu výrobu v súlade so základným princípom výroby motocyklov tak, aby uspokojovala miestny dopyt. Dnes má Honda 35 výrobných závodov v 25 krajinách Európy, Ázie, Afrike a americkom kontinente.

2-Honda-Dream-D-Type
Pred sedemdesiatimi rokmi, v roku 1949 vyrobila Honda prvý motocykel, model Dream D-Type

Honda v súčasnosti vyrába širokú škálu zaujímavých a dynamických motocyklov a skútrov pre globálny trh, od hravých modelov s objemom 50 cm³ na každodenné jazdenie, cez špičkové terénne motocykle ako CRF450R, až po ikony akými sú napríklad GL1800 Gold Wing, nový CRF 1100L AfricaTwin alebo nový CBR 1000 RR-R Fireblade s výkonom 160 kW.

Honda vyvíja a vyrába výrobky, ktoré vyhovujú rôznorodým potrebám zákazníkov na celom svete. To podľa presvedčenia, že "účelom technológií je pomáhať ľuďom". Tento princíp priviedol spoločnosť Honda k výrobe prvých 100 miliónov kusov v roku 1997, 300 miliónov kusov v roku 2014, a v súčasnosti tento počet dosiahol 400 miliónov kusov.

3-Honda-Super-Cub
Ikonický model Honda Super Cub. Vyrábať sa začal v roku 1958 a do roku 2014 sa ho predalo 87 miliónov v 160 krajinách sveta. Je najviac vyrábaným motocyklom v histórii.
V roku 2018 spoločnosť Honda po prvýkrát vo svojej histórii prekročila celosvetovú ročnú produkciu 20 miliónov kusov a naďalej sa teší výraznej podpore zákazníkov. Do roku 2030 má Honda víziu, ktorou je priniesť zákazníkom na celom svete "radosť z rozširovania svojho životného potenciálu".
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.