Hyundai Kona Electric prejde na jedno nabitie 484 km. A vieme čo stojí.

Nedeľa, 16 máj 2021

Hyundai Kona Electric prešiel nielen zmenami dizajnu, ale tiež kapacitami batérií 39,2 a 64 kWh s dojazdom 305, resp. 484 kilometrov.

1-hyundai-kona-electric

Hyundai zverejnil ceny svojho modernizovaného modelu Kona Electric pre slovenský trh. V cenníku sú dve verzie modelov podľa kapacity batérií a dve úrovne výbavy – Electric a Electric+. Uvádzacie akciová cena základného modelu Electric sa začína na sume 33 990 eur.

Už základná výbava Electric ponúka balík bezpečnostných asistentov a prvkov modernej konektivity. Nechýbajú predné a zadné LED svetlomety, head-up displej, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, 10,25-palcový displej infotainmentu a prémiový audiosystém Krell.

Kona Electric s kapacitou batérie 39,2 kWh a elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k) prejde na jedno nabitie do 305 km (WLTP). Model so silnejšou batériou 64 kWh a výkonom elektromotora 150 kW (204 k) dokáže prejsť až 484 km. Maximálny krútiaci moment je pri oboch verziách batérií 395 Nm.

Už sme uviedli, že model s nižšou kapacitou batérie má cenu od 33 990 eur, verzia s batériou s väčšou kapacitou začína na sume 40 990 eur. Za najvyššiu výbavu Electric+, ktorá je v ponuke len pre vozidlo s kapacitou batérie 64 kWh, si zákazník priplatí 1500 eur.

Hyundai poskytuje na Konu Electric záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Na batériu je záruka 8 rokov, alebo do 160 tisíc kilometrov.

1-hyundai-kona-electric 3-hyundai-kona-electric 4-hyundai-kona-electric
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.