Hyundai Nexo má rekord v dojazde s vodíkovým pohonom

Štvrtok, 26 december 2019

Výrobcovia elektromobilov bojujú o každý kilometer, ktorý navyše prejde ich auto na jedno nabitie. Teraz sa Hyundai svojim elektrickým modelom Nexo s vodíkovou technológiou pýši svetovým rekordom. Model poháňaný vodíkom prekonal vzdialenosť 778 kilometrov a vytvoril tak nový svetový rekord v dojazde s jednou náplňou vo svojej nádrži.

Hyundai-Piccard
Rekordný model Hyundai Nexo a vodič tohto automobilu s vodíkovým pohonom Bertrand Piccard

Rekord vytvoril Bertrand Piccard, francúzsky vzduchoplavec, letec a prezident Solar Impulse Foundation. Na jednotlivých etapách jazdy sa k nemu pripojili viaceré prominentné osobnosti a významní politici. Cieľom jazdy bolo propagovať vodíkovú technológiu ako vysoko výkonné riešenie pre mobilitu budúcnosti.

Piccard za volantom modelu Hyundai Nexo odštartoval na svoju rekordnú jazdu z vodíkovej čerpacej stanice vo východnom Francúzsku. Do cieľa, ktorý bol vo francúzskom národnom múzeu letectva a kozmonautiky v Le Bourget pri Paríži, došiel nasledujúci deň. Prekonal vzdialenosť 778 km. Toľko doteraz neprešiel na jednu náplň nijaký sériovo vyrábaný automobil poháňaný vodíkovými palivovými článkami.

Bertrand Piccard sa v minulosti preslávil extrémnymi výkonmi v oblasti letectva. Ako prvý absolvoval nonstop oblet Zeme v balóne Breitling Orbiter a tiež ako prvý obletel Zem na lietadle Solar Impulse poháňanom slnečnou energiou.

Bertrand Piccard: "Týmto dobrodružstvom sme overili, že s čistými technológiami už nepotrebujeme revolučné experimentálne prototypy, aby sme vytvorili nové rekordy. Môže to urobiť ktokoľvek so sériovo vyrábaným vozidlom bez emisií. Začína sa nová éra pohonu, z ktorej bude profitovať ochrana životného prostredia."

(janGold)
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.