Hyundai: V Európe sa kórejskej značke darí

Utorok, 22 apríl 2014

Spoločnosť Hyundai Motor zaznamenala ďalší rast na európskom automobilovom trhu v prvom štvrťroku 2014. Vďačí za to aj uvedeniu modelu Hyundai i10 novej generácie, ktorý si od začiatku predaja našiel mnoho nových zákazníkov.

Hyundai i10
Druhá generácia modelu Hyundai i10 zaujala svojim vzhľadom, výbavou i cenou

Na piatich najväčších európskych trhoch Hyundai v prvých troch mesiacoch roka zvýšil predaj súkromným a firemným flotilovým zákazníkom o 16, resp. 17 %, čo je viac ako zaznamenal rast automobilového trhu v príslušných segmentoch.

Rast predaja v prvom štvrťroku podporilo uvedenie nového modelu Hyundai i10, na ktorý predajcovia zaevidovali 58.000 objednávok. Zaujímavosťou je, že až 82 % zákazníkov si nový i10 objednáva v najvyššej verzii vybavenia.

Zákazníci značky Hyundai využili v prvom štvrťroku aj výhodné ponuky financovania, ktoré im značka poskytuje. Kupujúci sú teraz ochotní zaplatiť viac za automobily Hyundai vďaka komplexu hodnoty, ktorý kórejský výrobca poskytuje v celej Európe.

Podľa štatistických údajov zverejnených európskou asociáciou automobilových výrobcov ACEA, Hyundai dosiahol v prvom štvrťroku 2014 so 109.320 zaregistrovanými vozidlami trhový podiel 3,3 % na európskom trhu nových automobilov. Hyundai si takto buduje základy dlhodobého udržateľného rastu a smeruje k splneniu cieľa, ktorým je 5 % podiel na európskom trhu v roku 2020.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.