Legendárne kačičky 2CV sa stretli v Štúrove

Utorok, 01 september 2020

Citroën je hrdý na svoj model 2CV, ktorý francúzska automobilka vyrábala v rokoch 19481990 a ktorý v počte vyrobených kusov žiadny iný model tejto značky neprekonal. Za 42 rokov výroby zišlo z výrobných liniek takmer viac ako 5,1 milióna kusov, z čoho bolo necelých milión a štvrť nákladnej verzie furgonettes. No povedzte, nie je dôvod na radosť mať tento legendárny automobil v garáži a občas ho ukázať svetu?

1-2CV-Sturovo

Posledný augustový víkend je v motoristickom kalendári už tradične rezervovaný pre kačičky. Tento rok sa na stretnutí v Štúrove stretlo 25 autíčiek, na ktoré sú ich majitelia náležite hrdí.

Pravidelné stretnutie ikonických vozidiel Citroën 2CV sa tentokrát uskutočnilo na južnom Slovensku. Pre tieto nielen slávne, ale predovšetkým milé a malé autíčka, sa v našich končinách, aj vďaka nakláňaniu sa pri jazde, vžilo familiárne označenie kačica, resp. škaredé káčatko.

Svojskú prezývku si vyslúžilo takmer v každej krajine, kde sa predávalo. Napríklad Dáni 2CV volali v preklade "milá malá vec”, Angličania "pomalý slimák” a Švédi používali označenie "študentský jaguár”.

Miestom tohtoročného 21. medzinárodného stretnutia bolo Štúrovo, známe kúpeľné mesto na juhu Slovenska, ale aj turisticky atraktívne miesta na druhej strane Dunaja, ako maďarský Višegrád so svojim majestátnym hradom, ktorý sa vypína nad mohutným tokom Dunaja, ale aj Ostrihom a jeho monumentálna bazilika, ktorá je po bazilikách sv. Petra v Ríme a sv. Pavla v Londýne treťou najväčšou sakrálnou stavbou v Európe.

Citroën 2CV je u nás známy aj vďaka účinkovaniu v mnohých kultových, predovšetkým komediálnych filmoch, ktoré vyvolávali príjemnú náladu a nostalgické filmové spomienky u okoloidúcich. Nadšenie bolo vidieť hlavne u rodín s deťmi, ktorým rodičia v spolupráci s ich majiteľmi "kačičky" ochotne predstavovali.

Na tohtoročnom zraze sa zúčastnilo 41 účastníkov a 25 vozidiel Citroën. Najvzdialenejším bol pán Rýdzik, ktorý prišiel so svojim Citroënom 2CV z Michaloviec. Najstarším vozidlom zrazu bol Citroën 2CV z roku 1956, ktorého vlastníkom je pán Jozef Zetka z Dolného Kubína.

Okrem 25 autíčok Citroën 2CV sa na zraze zúčastnil aj ďalší ikonický model značky Citroën, elegantný a pohodlný Citroën DS s hydropneumatickým pružením v žiarivej červenej farbe. Jeho majiteľom je pán Švihran zo Senca.

"Sme radi, že sme tradíciu stretnutí neprerušili, a že napriek rôznym obmedzeniam v súvislosti s koronou sa nám zraz Citroënov 2CV podarilo zorganizovať. Všade tam, kde sa tento rok pestrofarebné autíčka zastavili, opäť šírili dobrú náladu a potešenie", povedal predseda slovenského Citroën 2CV klubu Daniel Dušánek.

1-2CV-Sturovo 2-2CV-Ostrihom 3-Sturovo
(fe-mach)
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."