Lexus. Kde všade sa vyrába.

Štvrtok, 24 jún 2021

Spoločnosť Lexus investovala za vyše tri desaťročia veľké prostriedky do výroby svojich áut. Postavila výrobné linky v niekoľkých továrňach v Japonsku, USA a Kanade.

lexus-lc

Z Tahary prvé modely

Všetko sa začalo pred viac ako 30 rokmi továrňou v meste Tahara. Závod začal vyrábať v roku 1979, teda desať rokov predtým, ako vznikla značka Lexus. Práve tam sa zrodili modely Lexus LS a ES prvej generácie určené pre americký trh. Dodnes práve z tejto továrne vychádzajú nové Lexusy LS. Závod s rozlohou 4 milióny m² je považovaný za jeden z najvýznamnejších a najmodernejších závodov na svete.

Fukuoka, tri továrne

Jedno z najdôležitejších výrobných centier spoločnosti Lexus sa nachádza na ostrove Kjúšú. Od roku 1991 pôsobia vo Fukuoke tri továrne Lexus. Modely UX, NX, ES a RX sa vyrábajú v prevádzkach, ktoré navzájom zdieľajú svoje aktivity. Továrne Miyata, Kanda a Kokura sú zodpovedné za kompletný výrobný proces vrátane lisovania dielov karosérie a odlievania súčastí a komponentov. V závodoch s celkovou plochou 1,8 milióna m² potom hotové automobily po konečnej montáži opúšťajúce továreň Miyata.

Motomachi – továreň priekopníkov

Hodinu jazdy od Tahary sa nachádza továreň Motomachi. Je to jedinečný závod a zároveň jeden z najstarších závodov spoločnosti Toyota. Práve tam vznikol fenomenálny Lexus LFA. Dnes sa tam vyrábajú modely Lexus LC a LC Cabrio. Automatizovaná výrobná linka umožňuje výrobu modelu LC, ktorý jasne odkazuje na ikonické LFA a taktiež vo veľkej miere využíva inovatívne materiály. Odtiaľto pochádza aj vlajková loď značky a kupé kabriolet. Zároveň tu Toyota vyrába aj športový GR Yaris a vodíkovú limuzínu Mirai.

Aj v Kanade a USA

V Kanade v meste Cambridge bola prvá továreň mimo Japonska. Prestížne SUV NX sa tu vyrába dodnes. Georgetown v USA vyrába pre Amerike limuzíny. Závod v Kentucky je najväčšou továrňou Lexus na svete. Sem Lexus sústredil výrobu modelu ES.

Princeton – už čoskoro

Americká továreň Toyoty v štáte Indiana v súčasnosti vyrába veľké SUV Lexusu určené pre americký trh. Do jej portfólia čoskoro pribudnú ďalšie veľké SUV Lexusu s tromi radmi sedadiel TX 350h a TX 500.

(red-gold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.